Followers

Saturday, March 16, 2013

Coretan ringkas:Doakan Zara...

...Assalam....

Bagaimana harus dimula dan dimana harus dimulakan? Termenung seketika sambil menepuk-nepuk si Jari Halus....

Perkhabaran ini saya dengar 2 hari lalu, tiada berita terkini malah perkhabaran tempohari juga sekadar khabar 'dengar-dengar saja'. Sepupu si Jari Halus khabarnya sekarang sedang di tahan di ICU. Khabarnya terdapat cecair di dalam kepalanya. Usianya jika saya tidak silap baru menjangkau 3 bulan dan lebih... Hmmm...semua masih khabar-khabar sahaja. Tiada kepastian lagi. Malah sewaktu doktor mula-mula menerima kes ini dikhuatiri kes penderaan, tetapi setelah diperiksa tiada pula tanda-tanda berlaku penderaan. Lagi pun kami disini sekadar menerima khabar SMS dan panggilan telefon pun adakalanya tidak berjawab. Hendak menjenguk nun jauh di Sungai Buluh sekarang, makanya kami sekeluarga mengirim doa dari jauh... Jika berkesempatan sampailah kami nanti menjenguk....
 
Walau pun saya dan biras tidak rapat, mungkin kerana jarak dan waktu yang memisahkan kami. Atau mungkin kerana perbezaan karekter menjadikan kami asing, tetapi bila bercakap soal anak pasti rasanya tetap sama. Sebagaimana saya merasakan kosong sewaktu perkhabaran si Jari Halus tidak bernafas sewaktu dilahirkan, sebegitu jua rasanya si ibu bila khabar anaknya perlu dibedah kerana kehadiran cecair di dalam kepalanya. Semoga si ibu akan kuat untuk menghadapi segala ini. Kosong.... pasti rasa hatinya kosong. Kata.... pasti tiada lagi kata-kata. Yang ada, mungkin air mata.....
 
Bersamalah kita doakan kesihatan Zara pulih semula.....


Sumber gambar:Internet


***
Aku dan dirinya jua berbeza
Aku suka menjiwa
Dia suka ketawa
Aku meneroka esok
Dia suka bertapak hari ini
Tapi...
DIA lebih berkuasa
Dikirimkan satu nyawa
Jadi pengikat kasih dua insan yang berbeza.....

No comments:

Post a Comment