Followers

Saturday, June 8, 2013

....sekadar bicara rasa....

....salam semua....
 
Lama tak menjengah, terasa seperti malu hendak menjenguk blog sendiri sekarang. Sebelum ini saya menghilang kerana sibuk menghadapi kemabukan akibat buatan sendiri...:), kemudiannya saya menghilang lagi kerana sibuk menguruskan si jari halus di awal kelahirannya dan kali ini saya menghilang lagi....lama pula tu! Kenapa ya???? Kerana saya cuba menjadi anak yang baik buat kedua orang tua saya walau pun saya tahu semua itu bukan mudah untuk saya lalukan.... Hmmmm....
 
Terlalu banyak cerita, terlalu banyak perkara yang terbuku di hati dan minda, akan tetapi mungkin saya masih perlu mencari ruang dan peluang untuk membangunkan semula apa yang kian mula runtuh dalam diri saya sedikit demi sedikit kini....
 
Apa yang saya perlukan ketika ini hanyalah sokongan dari orang disekeliling saya bukannya batu api yang akan mencetus rasa kurang senang bagi diri saya mahupun orang lain. Jauh di dalam lubuk hati saya, saya benar-benar merasa terkilan. Serasanya saya ini seperti bersendirian di bumi Mutiara ini. Seolah-olah saya tidak punya saudara dan ipar duai, seolah-olah saya tak punya sesiapa.... makanya saya rempuh semuanya sendirian. Menggunakan tenaga tulang empat kerat ini untuk memenuhi keperluan orang tua, anak, suami....dan akhirnya saya letih sendiri.
 
Tidak mengapalah..... bila saya diduga, saya redha....bila saya diduga lagi....saya redha.... sesungguhnya saya redha.... walaupun saya menangis, jauh dalam hati saya, saya redha....dan saya redah!!! Life goes on.... itulah sepatutnya... mahu atau tidak. Dan kita takkan mampu untuk membahagiakan semua orang dan apa yang penting, kita tidak perlu merasa bersalah kerana gagal membahagiakan diri orang yang tak pernah langsung  cuba memahami kesukaran dalam hidup kita kini....
 
**sehingga hari ini, saya harus mengakui, masih belum ada insan yang memahami diri saya sehebat dia...

kaki kematu...
badan lunyai...
hati basah....
harapan patah...
hanya ada sekuntum senyum tawar,
dan tangan menadah doa....
 
 
arghhhh...sekadar coret kata dari jiwa parah dirempuh rasa....terlalu banyak yang berputar ligat, mencari saat bila detik henti akan muncul!

No comments:

Post a Comment