Followers

Thursday, April 11, 2013

Bila En. Suami membantu jagakan anak!!!

Assalam.... sekadar coret-coret petang sambil berkongsi kisah si Jari Halus. Sekarang telah menginjak hampir 8 bulan. Kemahiran terkini adalah tarik dada, duduk ala-ala ikan duyung dah acting merangkak (tapi lepas tu tak jadi....hahaha).
 
Sempena dah mula duduk ala-ala duyung, saya pun membeli walker untuk si Jari Halus melaksanakan aktiviti mengeraskan kepala lutut bagi persediaan berjalan. Masih belum sesuai untuk digunakan, maka saya simpan sahaja di dalam bilik.
 
Al-kisah suatu hari di dalam minggu ini, pengasuh tak sihat dan meminta MC. Kebetulan En. Suami pun MC akibat sakit kaki (masih boleh bergerak tetapi agak terbatas). Tanpa ada pilihan lain, En. Suami pengarang jantunglah saya amanahkan si Jari Halus buat sementara. Paginya saya bekerja, kemudia saya minta kebenaran pulang awal untuk menjenguk si Jari Halus, alhamdulillah, lena tidurnya sepertimana saya tinggalkan sewaktu pergi bekerja tadi. Saya sediakan barang-barang untuk makan tengah hari dan sambil-sambil itu saya mandikan, susukan.... Letih memanglah letih, tapi apa boleh buat, dalam keadaan terdesak, okay saja...
 
Setelah saya tidurkan selepas makan tengah hari, saya pergi semula ke pejabat. Tepat Jam 5 saya bergegas pulang, sebaik sahaja pintu di buka, mata saya terbeliak....... Oh!Rumahku!Macam kapal karam!
 
 
 
 
*maaf gambar kurang jelas kerana ini gambar curik!

Rupanya si Jari Halus terjaga awal dan tak sudi tidur lagi. En. Suami tak tahu nak layan bagaimana lagi, di pasangnya walker yang baru dibeli dan inilah jadinya... Semua barang disepahkan....hukhukhuk. Baru tak sampai 1 jam si Jari Halus di dalam walker dah bersepah rumah, jika seharian, tak tahulah bagaimana rupanya rumah itu.
 
**untuk sementara waktu, kami memang belum membeli almari yang lengkap untuk menyimpan segala barang-barang dan perkakasan. Cadangannya bila berpindah ke rumah sendiri, barulah dibeli segala kelengkapan tersebut. Itu sebabnya banyak barang hanya diletakkan di lantai dan ini menimbulkan minat kepada si Jari Halus untuk meneroka. Sesuai dengan usia si Jari Halus, makin besar, makn banyaklah pula pakaian dan gadget-gadget untuk kegunaannya.....maka, makin penuh dan bersepah saja rupa teratak kami sekarang.....kata En. Suami:'hai....makin nak pindah, makin bertambah-tambah pula barang ni nampaknya....'. Saya:...hanya mampu tersengih!....

No comments:

Post a Comment