Followers

Sunday, October 2, 2011

The Versatile Blogger Award?

The Versatile Blogger Award?


Dah lama tak terima award2 ni..... Sekali Puan Roshey bagi kita award ni.... Dah tentu la terima dengan menggebu-gebu. Thanks ya Roshey......

So, syarat-syaratnya pula cenggini. Tampal je ni......:

1. Thank and link back to the person who gave you the award. (dah.....see...kita dah letak link)
2. Share seven things about yourself on the post.(jap, nanti erk....)
3. Pass the award to fifteen bloggers that you think deserve it. (alamak.....ini tak dapet la agaknya....blogger lain jarang jenguk blog malas kita ni.....hahahaha)
4. Lastly contact all the bloggers that you've picked for the award.(bila tak buat yang ke-3, tak dapat la juga buat yang ke-4)

Okay, 7 perkara tentang diri sendiri???? Hmmm:

1) Saya adalah penjiwa seni yang tersesat di dalam dunia batu-bata..... Kerjaya dan minat tak seiring langsung, sampai ada kawan baik saya yang berkata; Fir.....U buat semua ni....(sambil tengok hasil patchwork saya), tak sesuai langsung..... Hahahahaha

2) Saya minat menulis. Adakalanya hujung jari saya lebih bijak berbicara berbanding bibir saya sendiri!!

3) Saya minat juga dengan fotografi. Itu adalah salah satu cara untuk saya mengabadikan sesuatu yang saya rasakan indah dan ingin dimiliki selamanya.

4) Saya sangat tidak rajin, sangat tidak pandai terutamanya bila melibatkan hal rumahtangga. Saya tidak rajin mengemas rumah, saya juga tidak pandai memasak.... haiii....kasihan sungguh En. Awak nanti kerana memperisterikan Puan Saya yang sungguh tidak rajin ni kannn.... (tapi saya comel kan...kan...kan....hahahahaha-harap sangat bakal En. Awak tu tak baca entry ni....hahahaha)

5) Saya seorang yang penyayang, berjiwa sensitip tau.... Cuma adakalanya tersembunyi disebalik wajah serius atau pun cuba-cuba buat serius.... Bila dia mampu buat saya mula ketawa, orang itu akan dapat memahami siapa saya sebenarnya......

6) Sesungguh saya mula merasakan derita terperangkap di dalam dunia batu-bata.... Berdoa agar suatu hari nanti saya akan berjaya keluar dari dunia ini dan tinggal di dalam satu dunia yang mana saya mempunyai lebih masa untuk diri sendiri, jarang-jarang mengerutkan kening, sering memakai 'long skirt' ala gypsy dan mengenakan 'hill' lebih kerap.

7) Bila saya sayang, saya jarang meluahkan dengan kata-kata.... Si Dia hanya perlu merasa, kerana sayang saya ada di jiwa bukan sekadar di lidah!

....sekian.....

Tapikan.....saya kan tak buat item 3 ngan 4 tu. Kelayakan di terima tak???? Hahahahaha.... rasa macam tak je kan..... Alamak, tapi dah cerita jugaklah 7 perkara tentang saya.... Layan je la kan......gheghegheghe

*ME; simple but complicated. Jadinya, 7 perkara itu hanyalah sekelumit dari lain-lain sifat, sikap dan segala yang berkaitan mengenai saya......

2 comments:

  1. thanx coz sudi2 kongsi ttg diri... Bila baca no. 4 terasa mcm diri sendiri jer. Akak pon sama. Terasa mcm diri x sesuai jd isteri sbb lps bthn2 kawin masih byk kureng (terutama bab mngurus rmhtangga) tp bila my hubby sanggup terima diri seada2nya... akak redho... itu yg lbh baik, kn? Diri ni sntiasa telus... tipu2 x main la... hehehe..

    ReplyDelete
  2. .....tak pe...walau kita tak pandai serba serbi.... en hubby kena sayang la juga sebab kita baik hati kan, kan, kan....hahahahahaha (tak boleh blah punya alasan....)

    *tak ada manusia yang sempurna, saling melengkapi, itu sebenarnya erti rumahtangga....:)

    ReplyDelete