Followers

Tuesday, November 15, 2011

Doorgift untuk hari besar

Hmm....dah lama saya tak bersiaran dengan emosi yang stabilkan.....:(

Okay, saya cuba meneutralkan semua rasa sebaik mungkin dan meneruskan kerja-kerja sebaik mungkin. Saya cuba sedaya-upaya tidak menambahkan kedut dimuka ni.... atau uban di kepala. Kerja-kerja di pejabat bertambah. Ye lah...saya telah cuba merancang sebaik mungkin tetapi apakan daya di saat-saat akhir berlaku peralihan kuasa yang bagi saya seolah-olah rampasan kuasa tanpa rela. Tapi itu hakikat alam pekerjaan, kenalah terima.

Berbalik kepada kerja-kerja..... Hmmm... hari besar tu akan tiba. 33 hari saja lagi.... jika di tolak dengan tarikh hari kejadian, dah tentu 32 hari je.... hukhukhukhuk.... Dan rumah masih bersepah, bekas hantaran masih dalam beg plastik tak berusik, segala baju, perfume dan kasut masih lagi dalam beg kertas parkson. Baju pengantin masih di kedai, aksesori masih belum sewa, HB masih dalam pembikinan, doorgift masih bercambah di sana-sini..... Kek hantaran masih dalam otak belum diterjemahkan kepada pembuat kek, bilik pengantin pun masih seperti sarang tikus akibat bila balik keletihan dan hanya mampu bersidai depan TV merehatkan minda dan kaki. Sekejap-sekejap saya curi-curi buat doorgift. Masih ingat lagi entry saya tentang doorgift yang saya cadangkan? Cuba klik sini untuk refresh ingatan...:)

Dengan budget yang terhad, kita buatlah doorgift yang termampu. Yang penting pemberian saya ikhlas dan saya buat sendiri dengan tangan dan tulang empat kerat ni. Mungkin pemberian saya ini pelik dari orang lain, tak biasa dibuat orang tetapi pemberian saya punya makna tersendiri. Saya beri sepasang sudu dan garfu sebagai lambang pasangan. Makan dengan sudu tentu lebih selesa bila ada garfukan...:). Saya lapikkan dengan 'doilies' dan hiaskan dengan riben. Harap-harap tetamu yang datang akan terima jua dengan hati yang ikhlas.... Pas tu balik boleh guna dalam kehidupan mereka sehari-hari sebab sudu dan garfu tu tak reput dan tak karat.... Harap kasih sayang antara kami berdua jua begitulah hendaknya.....

Memperkenalkan 'Fork n Spoon Bouquet' saya......:)


Masih jauh lagi perjalanan saya yang baru bermula. Baru sesuku pun belum sampai rasanya. Dan saya terus berusaha.

*Dan saya terus membuatnya seorang diri kerana ada orang yang mungkir janji.... Memang saya kecil hati dan merajuk dan berharap dipujuk..tapi entahlah...dia tak pujuk pun...:(

1 comment: