Followers

Sunday, November 27, 2011

Make Over Your Shoes (Tajuk over, isi ala-ala je....kehkehkeh)

Selamat menyambut Tahun Baru Hijrah buat semua rakan-rakan beragama Islam....:)

Okay, sebenarnya entry ini agak basi jugalah... Tapi disebabkan saya ada sedikit masa terluang sebelum meneruskan kerja-kerja menyiapkan 'doorgift' yang belum selesai, maka saya pun menggodek-godek HP dan terjumpalah satu projek 'make over' yang telah saya buat bulan lepas (Oktober).

Sebenarnya begini, barang-barang untuk hantaran saya telah beli sedikit demi sedikit. Sambil-sambil kata orang. Antara barang hantaran yang saya beli sambil-sambil adalah beg tangan. Ya lah waktu tu lawatan saya ke Melaka dengan Persatuan Islam di tempat kerja. Ada yang berkenan, saya pun angkat dan bayar sahajalah. Beg tangan tersebut warna merah menyala. Sama je macam baju saya yang telah dibeli juga. Untuk kasut hantaran pula, di beli di Penang dengan bakal En. Awak. Masa tu memang sesi jelajah secara terus menerus. Beli kasut untuk pihak lelaki, perfume dan kasut saya. Akan tetapi saya gagal untuk memiliki kasut yang saya inginkan; warna merah atau cream atau gabungan merah dan cream atau gabungan merah dan hitam. Sedih sangat masa itu. Tetapi memandangkan saya mungkin tak berkesempatan untuk membuat sesi jelajah mencari kasut lagi akibat kesuntukan masa, di samping itu, kasut yang bakal dibeli perlu diserahkan kepada bakal biras untuk di buat hantaran dengan kadar segera, maka saya pun membelilah kasut bewarna hitam seperti di bawah...:)



Okay.....tiada yang tidak cantiknya dengan kasut ini.... Saya suka dengan rekabentuknya. Akan tetapi, beg tangan saya merah, kasut saya hitam.... Tak sesuai gitu. Bila membelinya, saya katakan kepada bakal En. Awak; 'tak apa, saya buat make over la sikit'.



Ghegheghegheghe...selepas make over, beginilah rupanya. Ada la juga warna merah tu kan.... Tak adalah hitam polos bertemu merah polos kan....hahahahaha (tak lah lawa benar, atau matching sangat. Tapi okaylah sikit dari tiada sebarang persamaan langsung!)

*Sebenarnya saya suka je nak tambahkan kelopak mawar merah dari baldu atau pun felt sekurang-kurangnya, tapi takut pula bakal keluarga mertua akan kata; 'overnya minah ni...'. Maklumlah, saya ini saya ini bakal 'beras' yang baru nak datang. Tak berani lagi kau nak 'vogue' tak ketahuan over-over sangat.....

No comments:

Post a Comment