Followers

Tuesday, April 2, 2013

Mac dan kek!


Matahari Mac ini garing,
Buat daun layu jadi kering,
Lalu kami menuju pelangi,
Harap dapat berlindung sehari dua,
Mendamai minda menyejukkan dada......

Kuang-kuang.... nak bermadah segala bagai..... Okay la, kita terus ke titik tujunya... Bukan apa nak sebut tentang pertambahan usia saya di bulan Mac yang lalu sebenarnya. Sekarang, hampir setiap tahun bila tiba sahaja tarikh 29 Mac itu hampir tiba, saya pasti akan mula merancang-rancang untuk bercuti. Akan tetapi bila sahaja memikirkan si jari halus yang masih halus maka jarak perjalanan kami agak terbatas. Pilihan yang terbaik adalah:

Rainbow Paradise Beach Resort

Hmmm.... kita tak mampu nak bercuti di hotel *****. Jadinya Hotel ini pun jadilah untuk kami anak beranak beristirehat sambil menyejukkan badan di kemarau Mac ini. Selama 3 hari 2 malam itu kami gunakan sebaik mungkin. Tetapi yang paling seronok dah tentulah si Jari Halus. Nampak sahaja air, terus kaki terkodek-kodek macam kaki itik.

Tengok sahajalah wajah si Jari Halus..... Gembira tak terhingga.

Dua, tiga hari sebelum pergi En. Suami bertanya:

dia: Kita nak gerak pi hotel tu hari apa? pukul berapa?
saya: Kenapa?
dia: Saja la tanya? Check-in pukul berapa?
saya: Mana boleh saja2. Kenapa?
dia: Ma ni jangan la tanya banyak2. Jawab saja la.... 
(wahhhh... lagilah saya nak tanyakan....???)
saya: Kenapa?
dia: Abg dah tempah kek dekat Shah, nanti nak pergi ambik kek dulu....
saya: Huh! Tak surprise langsung!
dia: Tu la abg kata jgn tanya banyak2. Kan dah pecah rahsia!

Hahahaha... Memang tak romantika d amour betul la En. Suami tu kan? Akhirnya pada hari kejadian, saya sendiri yang menemankan En. Suami sewaktu mengambil kek tempahannya. Sendiri yang menatang di atas riba dan sendiri yang keluarkan dari peti sejuk. Sendiri yang potong dengan latarbelakang nyanyian si Puteri Bertuah dan sendiri yang suap masuk mulut. Sedap! Nanti saya ambil detail tentang kek ini dari En. Suami.
  

Beginilah rupanya keknya.....jika tak salah namanya kek pelangi....nyum, nyum.....

Tapikan....bila tentang sambutan harijadi, atau apa-apa sekali pun, yang tentu-tentunya sembira adalah anak-anak. Ibu atau bapa ni sekadar adakan majlis, anak-anaklah yang selebihnya menikmati suasana.....:)


Apa-apa pun Alhamdulillah.... Bertambahnya usia lagi di tahun ini. Semoga Allah akan sentiasa memberkati hidup kami sekeluarga. Dilimpahi kami segala rahmatnya, dimurahkan rezeki kami sekeluarga, dilindungi kami dari sebarang malapetaka.... Insyaallah.

*Bila datang 29 Mac, saya lebih sudi bercuti. Agar saya hanya berada dalam dunia saya sendiri. Jauh dari insan yang saya tidak kehendaki......
**Siapa ada menonton Rindu Bertamu Di Abu Dhabi? Alahai...kenapa le pengarah tu tak 'versatile'-kan sikit skrip si 'FIFI' tu. Asyik-asyik ulang dialog yang sama je
~bosan-bosan pun terjebak jugakan....hahahahaha

No comments:

Post a Comment