Followers

Sunday, January 16, 2011

Sad Movie (Make Me Cry)

Tolong, tolong, tolong.....mata saya dah bengkak. Seharusnya esok saya minta MC sahaja supaya officemate tak nampak mata saya yang dah bengkak ni. Macam manalah boleh bengkak?? Bukan angkara bola golf atau pun si puteri bertuah telah menumbuk mata saya, tetapi kerana menonton movie!!!! Ya....kerana movie yang baru tonton di TV sebentar tadi..... Tetiba teremosi seketika.


Movie apa ya? Ni movie-nya:


Ceritanya tentang pesakit leukemia. Bagaimana penyakit tu memberi kesan kepada keseluruhan keluarga mereka terutama ibunya yang bersungguh-sungguh memastikan si anak yang sakit dapat sembuh walaupun terpaksa mengorbankan perhatian terhadap anak-anak yang lain, mengorbankan tanggungjawab terhadap suami, kerjaya dan segalanya demi anak yang sakit. Cerita ni dah lama, cuma saya saja yang baru menonton. Ya lah, saya pernah merasai detik tu. Bila kita berusaha sedaya mampu untuk memastikan orang yang kita sayang akan sembuh, kembali seperti biasa sehingga kita mengabaikan perkara lain dalam hidup kita. Saya masih merasakan peritnya menerima kenyataan bila doktor menyatakan takkan ada lagi rawatan untuk dia dan seharusnya kami menerima segala kemungkinan dalam hidup. Dan saya masih terkilan kerana terlalu berusaha untuk mengubati sedangkan dia hanya meminta untuk pergi.


Satu lagi movie yang berjaya buat saya menangis macam ni ialah movie ini, 'Love letter' tajuknya:


Masa saya tengok movie ni, sorang-sorang. Menangis bagai nak rak, mata bengkak esok paginya. Dia pun tanya kenapa dan saya pun cerita. Dia kata saya mengarut, tengok movie sampai bengkak mata-mata. Kalau tak silap saya peristiwa tu lebih kurang 2 bulan sebelum dia sakit. Agaknya kalau sekarang saya tengok movie ni lagi, mau banjir seluruh Pulau Pinang ini adanya.

So, layan sekejap lagu ini sambil buat kerja. Memang tak ada kena mengena langsung dengan cerita-cerita di atas atau pun emosi saya ketika ini. Tapi sebab tajuk dia 'Sad Movie (Make Me Cry)' nyanyian The Lennon Sister, maka saya layan je la. Sebenarnya, lagu-lagu oldies ni agak sebati dengan hidup saya. Adakalanya saya terfikir, adakah saya telah dilahirkan di tahun yang salah???? Apa-apa pun layan je la entry pening untuk malam ini.




-. sedang menangis dengan sesak hidung tu dapatlah call yang tak terjangka. Huhuhuhu...terharu seketika. Terima kasih kerana ada.... (dia tak dapat baca pun, tapi saya tulis juga kat sini...hahahahaha).

No comments:

Post a Comment