Followers

Monday, August 1, 2011

Bila si Nuriel yang bijak membeli belah....

Hokay....kali ni kisah kasih sayang Tuan Puteri Bertuah kepada mamanya......:)

Alkisahnya dia pergi membeli-belah bersama ayahanda dan bonda, sempat bershopping sabun Carrie Junior dan bedak. Yang kelakarnya semua ada dua. Begini ceritanya:

Dia: Mama, sabun ni ada dua, satu untuk mama, satu untuk adik.... Bedak ni pun ada dua, satu untuk mama, satu untuk adik....

Saya: Oooo...untuk mama ya?

Dia: Ya, nanti bila nak pergi pantai, baru pakai tau.... Tapi masa nak masuk kolam jangan pakai. Nanti dia mencair. Bila nak pergi pantai baru pakai....supaya kita segar.....

Begitulah ayat panjang lebarnya....:)


Inilah ghupa bedak yang dibelinya......



Dan...ini gaya pemakaiannya.......

Saya: Kenapa pakai bedak di kaki saja?

Dia: Supaya kaki adik berasa segar...

Saya: Kenapa sebelah kaki saja?

Dia: Sebab adik nak, kaki yang ini berasa lebih segar dari kaki yang satu lagi.....

Saya: (kehairanan sebentar.....hahahahahaha)

~sekarang, setiap kali mandi, dia pesan suruh saya gunakan sabun Carrie Juniornya itu. Jadi setiap kali selepas mandi...mama Nuriel akan berbau seperti gula2 berperisa grape!!!!! Hadoiiii...layan je la......:)

2 comments:

  1. ok la saya pun nak cuba pakai bedak sebelah muka sahaja.. supaya muka sebelah lagi lebig hemsem.. Pakcik Gemuk :)

    ReplyDelete
  2. nak sebelah muka je ke hensem????

    ReplyDelete