Followers

Monday, August 1, 2011

Potholder segera....:)

Ramadhan itu datang lagi..... Di bulan Ramadhan yang mulia ini, ada banyak yang mula saya sedar. Antaranya adalah, dapur rumah sewa saya masih menggunakan tuala yang dilipat-lipat sebagai POTHOLDER!!! Jadinya bila dilipat tu, tebalnya tak payah la nak cakapkan.... Selain dari itu, jika kalut-kalut, terasa payah pula, terleret terkena tungku nanti berapi pula kan...hikhikhik.

Makanya semalam, dengan gigih dan pantasnya, saya pun buatkanlah 2 ketul potholder yang sangat simple ini. Saya gunakan fabrik printed cotton yang dah lama juga beli dan saya hiaskan dengan butang dan lace yang konon-kononnya comel la...hahahahaha. Jadilahkan.... asalkan cukup tebal untuk berfungsi memegang periuk belanga yang panas tu....:)


Hiasan yang sangat simple......



Dua muka....



Hari pertama puasa dah sibuk nak berinai...


Hasil sangat comot sebab tak reti duduk diam-diam...


Comot Nuriel pun masih comel...tapi mamanya dapat comot betul2 punya!!!!

No comments:

Post a Comment