Followers

Tuesday, August 9, 2011

Menu sahur....:)

Memasak, ikut resipi or ikut jari???


Saya, sebagai bujang belia di rumah sewa ni, haruslah dengan rela mengikut jari atau sedap tangan atau apa saja yang ada dalam peti....:)


Okay, mari saya perkenalkan menu sahur pada hari ini...... Fettucini in cream with peas:


Tak nampak lazat pun? Lazat la jugak untuk org yang macam saya ni...... super simple tetapi lazat. Sebenarnyakan, setiap kali nak buka puasa atau nak sahur, kepala otak ni mulalah memikir apa yang hendak dimasak. Sebenarnya di sekitar Penang ni bersepah bazar ramadhannya, tetapi sejak awal hari itu, baru 2kali rasanya saya jejak kaki ke bazar ramadhan.

Resipi rutin di rumah sewa; ayam kicap, sayur campur, ayam masak blackpepper, sup sayur, sup suun, udang masak sos, roti telor dengan kacang panggang..... Wahhh... Nama macam gah je, sebenarnya tak ada satu pun ikut resipi sebaliknya semuanya ikut sedap jari dan apa yang ada dalam peti. Jika dalam peti ada buah tomato, buat tomato tulah yang masuk dalam udang masak sos, atau ayam kicap tu....hehehehe. Sekarang tengah blur. Dah tak tahu nak masak apa, nak makan apa pun blur je...... sebab tu resipi pagi ini adalah PASTA!

*bila dah boring2 balik la makan kat rumah bonda yang berjenis sikit masakannya.... Menu kedai atau bazar ramadhan dah tak termasuk dalam senarai kerana tak berapa mampu diterima tekak..... sungguh sedey...:(

3 comments:

  1. salam fida, penang kat mn fida?sabtu nie nak gi penang nak ikut en asben keje sambil melawat makcik2 dan keluarga belah FIL.

    ReplyDelete
  2. sedap ikut jari la kan :) ikut resipi ni kadang x kene lak dgn selera :)

    ReplyDelete
  3. huda: betul3...hehehehe...setengah org lebih suka masin2, setengah pula biar manis2....jadi terpulang tekak masing2.... tapi klu saya yang masak, berat kepada masam2 manis.....:)

    yaati:penang dekat Island...berapa hari di penang? seronok ya jalan2, boleh shopping2 terus...:)

    ReplyDelete