Followers

Sunday, August 14, 2011

Kisah hari ini........:)

...kaki agak lenguh-lenguh....

Almaklumlah, demam masih jua belum kebah, hidung masih jua meleleh tak kira masa... Tapi, tadi dah pergi shopping di pasaraya...hehehehehe

Nak tahu satu cerita?? Cewahhh...macam nak bergossip je caranya.... Hokay, ini bukan kisah saya jumpa dengan Apex berjalan berpimpinan tangan dengan wanita pun.... Cerita tentang seorang manusia yang ntah siapa2 di mesin ATM CIMB, Kompleks Bukit Jambul!!!.Saya ni tadi selepas Zohor pergilah ke tempat yang saya sebutkan tadi untuk mengeluarkan saki-baki duit untuk bershopping (al-maklumlah juga, gaji belum lagi...). Hairan hati saya, kenapalah di mesin ATM CIMB ni panjang beno barisannya, sedangkan di ATM Maybank atau yang lain-lain paling tinggi pun 3 org. Maka saya pun busybody lah skit jeling2 tengok ke sebelah, sebab kebetulannya, mesin ATM CIMB dan Maybank hanya terletak bersebelahan. Rupanya ini ceritanya; ada seorang minah yang pada pengamatan saya bukan tempatan dan berkemungkinan adalah Myanmar sedang mengeluarkan duit. Tiba2:

dia: Tolong, tolong.... (sambil dia menggamit si lelaki Bangladesh dibelakangnya)

lelaki: Kenapa?


dia: Tak boleh... (sambil tunjuk2 jari kat screen)

lelaki: Berapa mau keluar (kemudiannya si perempuan tadi tunjuk lima dengan tangan, kira 500 kot dan lelaki menekan2 button kat situ)

lelaki: Tak boleh.... (dia kemudiannya membatalkan transaksi dan membuat lagi sekali dan lagi sekali dan lagi sekali... dan selepas bosan menunggu, lelaki Bangladesh tersebut menolongnya lagi sekali, tetapi kali ini dia buat pemeriksaan baki dulu....)

lelaki: Mana boleh....duit ada 400, tak boleh keluar 500....

Korang boleh rasa tak betapa bengangnya org yang beratur panjang di belakang tu bila dengan kenyataan tersebut???... Tapi, yang sangat pahitnya lagi.... dia masih mencuba 2,3 kali lagi selepas itu.... Samada dia baru pertama kali menggunakan mesin ATM atau dia rasa duit dalam akaun dia ada lebih lagi dari apa yang dia jangka.... Hadooiiii.......

Okay...lupakan gosip tadi. Pengajarannya, sila ukur baju dibadan sendiri, jika duit ada 10 sen jangan dok gatal2 nak keluarkan 20 sen.. hehehehe. Tadinya juga saya gunting-gunting fabrik lagi untuk buatkan satu lagi simple pouch. Hmmm.... HPnya macam blackberry tu, tapi jenama NOKIA. Apa modelnya saya tak pasti.... Main taram je....tak tahu la muat ke tak....


Tuan yang empunya kata mahukan warna pink dan putih.... Boleh yang ini???? Fabrik linen tau dikk.... akak suka sangat linen nih..... (tapi kena guna juga, klu tak, stok tak abis...tak de alasan nak beli baru....hehehehehehe)


Bahagian belakangnya saya hiaskan dengan coconut shell button.... Haishh...memang simple sangat... dah tuannya kata tak nak serabut2...


Dalamnya warna pink juga...tetapi guna printed cotton biasa...:)


*hmm....kalau tak muat??? Simpan lah masuk koleksi.......hehehehehe.....


No comments:

Post a Comment