Followers

Sunday, August 7, 2011

d'lavender apron set (in progress)

Salam Ahad....

Hari ini saya bekerja....di Petals Patch bersama dengan Cik Nina ditemani Tuan Puteri Bertuah yang sangatlah membantu.....hehehehe....

Okay, pada hari ini saya sedang mengerjakan Set Apron yang dipesan oleh Puan Aida. Actually, Puan Aida minta warna Lavender tetapi saya tak berapa sudi nak semuanya dalam warna yang agak cerah. Maklumlah, apron kan....cepatlah comotnya nanti.... Oleh yang demikian, saya kombiasikan dengan warna 'blue black' ni untuk mengurangkan kecomotannya nanti....


Saya menggunakan kombinasi 'printted cotton' dengan 'linen'.



Bahagian hadapannya siap dengan satu poket yang berbentuk separuh bulat.



Okay, kelebihannya adalah, 'double face'. Boleh guna kedua-dua belah muka. Rasa dah jemu dengan warna yang satu tu, gunalah yang sebelah lagi...hehehehe. Rasa jemu lagi, kenalah buat baru...:)



Saya hiaskan dengan butang yang comel ini dan tali yang boleh dilaraskan.


Poket yang cukup dalam untuk letak senduk sekali pun, tetapi saya letak bunga je.....:)

Potholder belum jahit lagi...jap lagi lah kot....hehehehehe...rehat sekejap bersama kit kat. Opppss...puasa daa.....tak de kit kat ye...gurau je tadi...:)

No comments:

Post a Comment