Followers

Friday, August 12, 2011

Si Kucen Chantek...

Salam Sabtu....hari ini saya demam....:(

Kata bonda; tak payah la p kerja dah demam tu. Nanti lagi melarat plak.

Tapi nampak gayanya, kena pergi kerja juga...banyak projek sedang jalan, akan jalan dan banyak paperwork yang kena disiapkan. Saya pula jenis yang tidak berapa nak harapkan orang. Nak jugak join segala site visit, nak jugak baca semua memo dan paperwork..kemudiannya menjadi letih sendiri.....=(.....

Okay, walau saya demam...walau saya ala-ala baring2 ayam.....(hahahaha, ada ke???). Masih juga jari tu tak reti nak diam.... Masih juga saya suka gunting-gunting dan jahit-jahit sesuatu untuk Tuan Puteri Bertuah saya yang seorang tu. Semalam, dia minta saya belikan hiasan untuk beg sekolahnya, spesifikasinya begini:

- warna mesti pink juga;
- ada merelit-merelit macam ni (sambil tunjuk keychain sediada...)


Oleh yang demikian, saya dengan senang hatinya membuatkan keychain sebagai hiasan begnya nanti.... :)...Hasilnya sebeginilah...:


Okay....hasil sangat comot sebab saya hanya gunakan kamera HP dan bukan kamera cap ayam saya atau Nikon d3100 yang masih kat kedai sebab belum di beli...(hmmm...ntah bilalah saya dapat beli....hukhukhuk). Seekor kucing yang cantik bewarna putih dengan latar belakang pink serta dihiasai dengan manik-manik yang berkilau-kilau dan riben merah berpolka-dot yang gedabak!!!


Sebenarnya, ia saya hasilkan dari hasil guntingan Felt Bercorak kucing ni sebenarnya, selepas digabungkan dengan felt, manik, benang dan lain-lain aksesori, maka jadilah keychain tu.....


Okay, siap digayakan secara langsung oleh Tuan Puteri Bertuah tadi...hehehehe. Keychain yang dia maksudkan tu adalah yang ada gambar budak comel yang sangat berkilat-kilat tu..... Haishhh...suka yang 'merelit' rupanya anak saya ni....:)


*boleh minta d3100 sebagai hantaran tak????? Hahahahaha....

2 comments:

  1. rajin sungguh dah ni .. anak mintak terus buatkan ye bagus lah dpt ibu bertuah gini

    ReplyDelete
  2. hikhikhik.....lagi tak dapat, lagi tu disebut. Jika ada kesempatan, baik buat sebelum kita yang tak larat bagi alasan...:)

    ReplyDelete