Followers

Friday, December 31, 2010

Selamat datang 2011

Salam.....

Selamat datang tahun 2011......Semoga tahun yang mendatang ini membawa seribu satu kebaikan, pembaharuan dan perubahan hendaknya....insyaallah....

Hmm.....seperti biasalah, En. Wira tersayang saya sekarang ada di bengkel, menerima sedikit rawatan kulit...hehehehehe...jadinya saya betul-betul patah kaki. Sebetulnya, saya telah pun memohon cuti, tetapi disebabkan saya bertuah kerana dapat menumpang tuah pasukan bola sepak Malaysia yang menjadi juara, makanya saya batalkan cuti yang telah dipohon. Dengan rasa besar hatinya saya menikmati cuti yang telah pun diumumkan oleh kerajaan kita. Akan tetapi, saya masih jua bekerja. Terpaksalah meminta tolong pihak yang berkenaan untuk menjemput di rumah bonda.

Balik sahaja dari 'site' saya minta diturunkan di KOMTAR. Bukan apa, teringin hendak mencuci mata sekejap dan apa yang pastinya saya teringin sekali hendak menaiki bas RAPID. Hehehehehe...betul...dah lama saya tak pernah naik bas. Hendak dijadikan cerita, pada masa yang sama, hp saya pun buat ragam. Bateri boleh 'kong' pula. Makanya saya tak dalam suasana yang blur2 tu turun ke tempat menunggu bas yang terletak di bawah KOMTAR dan dengan semangat wajanya saya pun menunggu bas bernombor 501 (tak dapat nak call bertanya pada bonda nombor bas yang sebetulnya). Tak nampak bayang, tetapi dalam waktu yang sama, mata saya meliar membaca apa yang patut. Sekali mata saya melihat bas bernombor 502-Balik Pulau.....eh? Balik Pulau.???? Rupanya ke Balik Pulau bukan 501, tetapi 502. Hahahahahaha...berlagak tak nak bertanya, nasib baik memerhati juga. Kalau tidak bersawang la tunggu bas 501 takkan sampai. Sebabnya, setelah tiba di Balik Pulau baru saya tahu, 501 adalah bas daripada Teluk Bahang ke Balik Pulau, yang dah tentu takkan melalui KOMTAR. Jadi...ada benarnya kata orang tua-tua ya...malu bertanya, sesat jalan.... Macam nilah...malu tanya, boleh salah naik bas jawabnya..... Tambang pula RM3.40...okay le tu....murah lagilah..... Masih kagum kerana saya betul-betul dah lama tak pernah naik bas henti-henti ni. Kalau bas macam pegi KL ke, atau pergi Ipoh tu pernah la..... Kali terakhir saya naik bas, sewaktu perkhidmatan bas belum diambil alih oleh RAPID Penang lagi. Tambang mahal, service hampesss.....maka saya tak lagi naik. Sekarang alhamdulillah, service okay, cumanya tak naik selalu kot, manalah dapat saya nak berenggang dengan En. Wira saya tu....:)

Malam sempena tahun baru, kami tak kemana-mana pun. Pergi makan-makan sahaja, lokasinya: 'Chinese Muslim Restaurant' yang terletak di Piazza, Bayan Baru. Lepas makan, terus balik, tak ada pun nak melayan bunga api atau apa. Letih....then terus tido. Sedar-sedar dah pukul 3.30 pagi....selamat datang tahun 2011....dengan TV yang masih terpasang tu, layan tido balik...gehgheghe.... Teruk betullah tahap keletihan akhir-akhir ini.....:p





Minuman saya yang terasa macam teringin sangat nak minum. Kalau masa belajar dulu, selalu minum kat Sek.2, dipanggil 'Bancau'....nama pendek kepada bandung cincau......hehehehehe


Nuriel masih makan bersuap ya....sebab kalau tak suap, tak makanlah dia. Rambut dah pendek, kena potong sebab demam baru-baru ni....


Kami....hehehehehe...muka tak siap saya. Letih+malas......kehkehkehkeh....

No comments:

Post a Comment