Followers

Wednesday, January 19, 2011

Kisah benar:Tak baca pun tak pe....hehehehehe

Salam.....

Mode hari ini; *confuse, berdebar tetapi berharap saya akan bertemu dengan apa yang saya cari*-doakan saya selamat.

Cessss....kata-kata pembukaan yang tiada kepastian langsung. Hmmm....saya gembira sebab esok saya akan bercuti dan lusa juga dan tulat juga dan tungging juga. Saya akan ke satu Daerah yang memang rutin tahunan untuk saya pergi bersama bonda, ayahanda, bersama puteri tercinta dan bersama seseorang. Kehkehkehkeh..... Nak tahu ke mana kami??? Nanti.....

Okay, tadi saya terbaca satu entry dari seorang rakan blogger. Qastalani dengan tajuk:

Bofren korang (hok) kini lebih baik daripada (hok) dulu ke?

Terharu seketika masa membacanya. Ye lahkan, kita sebagai hambanya redhalah dengan segala apa yang telah ditentukan. Sesungguhnya, hanya Allah yang maha mengetahui apa yang terbaik untuk kita.

Sebenarnya, dalam dunia yang semakin ketandusan lelaki dan melambaknya jantan. Terasa bertuahnya diri jika dapat mengenali spesis lelaki walau ha nya untuk seketika. Jika di tanya tentang lelaki terbaik dalam hidup yang pernah saya kenal, mestilah saya akan jawab; Rizal Sharil Zabri. Kerana dia adalah insan yang menyayangi saya sampai akhir hayatnya. Dia kotakan janjinya untuk sehidup semati dengan saya. Tak menduakan kasih dia pada saya sewaktu hayatnya. Tetapi dia pun dah pergi, makanya saya relakan kerana itu ketentuan Ilahi. Selepas dia pergi, berbagai spesis manusia yang datang dan pergi. Jika saya nak mengarang tabiat lelaki dan jantan dalam tempoh kekosongan waktu itu, rasanya saya boleh buat novel. Macam-macam yang saya jumpa.

Akan tetapi....setelah saya sendiri merasa muak dengan perangai manusia yang bernama lelaki dan jantan tu, Allah temukan saya dengan seorang lelaki yang pada pengamatan saya ketika itu, dia adalah yang terbaik yang saya jumpa selepas Rizal. Menghormati saya sewajarnya sebagai seorang perempuan dan cuba memahami saya semampu ada. Hanya Allah yang mengetahui betapa saya pernah berharap untuk dia ada dalam hidup saya. Dan sekali lagi saya katakan hanya Allah yang maha mengetahui apa yang lebih baik dan terbaik untuk saya. Dia pergi jua....jauh....walau masih ada. Dan dia pergi mungkin jua kerana saya yang berubah. Sungguh saya menangis sewaktu dia harus pergi.

Pada satu kenangan yang tersisa......(maaf, saya tak pernah beritahu pun saya telah mencuri sebelum ini....ghegheghe)


Sesuai dengan tajuk entry Qastalani tu, hok dulu dengan hok kini yang mana lebih baik??? hmm...rasanya antara manusia yang pernah saya kenali ini masing-masing ada kelebihan dan kekurangan. Manusia manalah yang sempurna. Seperti mana saya yang tidak sempurna, masih ada kekurangan dan tak banyak mana pun kelebihan. Sesungguhnya, saya sedaya mampu cuba untuk menerima siapa saja disisi saya sedaya mampu tanpa membandingkan dia dengan yang terdahulu. Saya pun tak mahu dibandingkan nanti. Mungkin dia bukan terbaik di mata saya, pada hari ini, tetapi mungkin itulah yang terbaik untuk saya yang Allah temukan. Hanya dia yang lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya.

payah menafsir hati

susah menerka rasa

entah apa yang pasti

..beralah pada kata sebuku daging dalam diri akhirnya

cuba!! mungkin dia yang kau cari selama ini....


~ saya benar berharap, di hadapan saya kini adalah yang terbaik yang telah saya pilih untuk saya, puteri dan seluruh isi hidup saya. Saya benar-benar mendamba.....

2 comments:

  1. yup...me too.. berharap yang ada dengan kita sekarang ini adalah yang lebih baik dan terbaik dari dulu..

    p/s: benci tau.entry kamu dan adik sendiri (qastalani) buat sentap meleleh air mata je!

    ReplyDelete
  2. ....:)

    moh le kita sama mendoakan....qas, sila poskan timba untuk akak kamu, kang banjir plak Warsaw...hehehehe

    ReplyDelete