Followers

Monday, June 6, 2011

Esok....

'Hari esok adalah sesuatu yang belum nyata dan dapat diraba, belum berwujud, dan tidak memiliki rasa dan warna'.~dipetik dari La Tahzan

Siapalah kita untuk menjangkau hari esokkan? Tetapi sebagai manusia, kita merancang, kita berusaha untuk menjadikan hari esok kita lebih baik daripada hari ini. Akan tetapi, bila sahaja hari esok itu tidak berlaku sebagaimana yang kita inginkan, adakah kita perlu bersedih dan menyalahkan takdir???

'Biarkan hari esok itu datang dengan sendirinya. Jangan pernah menanyakan khabar beritanya, dan jangan pula pernah menanti serangan petakanya. Sebab, hari ini Anda sudah sangat sibuk'.~dipetik dari La Tahzan



...aku sendiri tidak pasti,
adakah esok adalah dia yang aku cari,
bila rasa itu sendiri kian mati..
hari ini,
aku benar harap esok adalah hujan yang menyirami,
menyejukkan dan menyegarkan....
malah menghidupkan!!


*sebenarnya saya pun tak tahu apa yang sedang saya perbuatkan ketika ini. saya sendiri tidak pasti, jadinya saya biarkan segalanya di tentukan oleh DIA. hanya DIA yang maha mengetahui apa yang terbaik untuk diri saya ketika ini....



No comments:

Post a Comment