Followers

Monday, June 13, 2011

....Kenangan untuk orang seberang

Selalunya, jika hari kenduri, saya memang tak menang nak kepung si Puteri Bertuah. Tapi kali ini, saya serba senang. Sebabnya, kami telah menerima kunjungan daripada delegasi Indonesia...kehkehkehkeh...saudara dari Indonesia..... Salah seorangnya adalah kanak-kanak perempuan yang baru berusia 3 tahun. Kira dalam masa 10minit sudah jadi sahabat gitu..... Senang kerja saya, berdua saja kemana pun....:). Tak adalah saya risau Si Puteri nak berkepit aje....Boleh buat kerja dengan jayanya.

Mula-mula sampai je, dua-dua org dah mula rapat. Tak gaduh pula tu. Sorang cakap ayam...sorang cakap itik. Tak faham sangat tapi ya, ya kan saja. Nasib baiklah juga si Puteri Bertuah rajin melayan sinetron. Faham la juga bahasa si kecil tu.....

Soalan dia pada saya:

dia: Mama, kenapa orang Malaysia panggil tok, kenapa orang Indonesia panggil kakek....

saya: Ermmm... Lain tempat, lain bahasanya. Macam setengah org tak panggil tok juga, tapi panggil opah. Ada macam2 lagi la....

(hehehehe...sebenarnya saya pun tak tahu nak jawab macam mana.....)

Lalu, saya buatkan bag ini sebagai kenang-kenangan dari Malaysia. Agaknya boleh le kot dia pakai...sebab orangnya kecil dan rendah saja...:).

Nak tahu ino lebih lanjut pasal bag ni boleh jengah di galeri saya ya....:)


Inilah dua orang budak nakal tu. Ini kira sepupu si Puteri Bertuahlah. Namanya jika tidak silap; Aribin Aura Lia Adam..... Aribin tu memang nama dia, Aura Lia tu maksudnya aura yang terlahir, Adam tu nama Atok dia.... Nama glamour; Binbee gitu....:)

Manis dan lembut je orangnya. Puteri pun turut jadi lembut sekali, Bila nak buat apa-apa je yang agak tak betul sangat nanti dia akan kata kat Puteri; 'Ngak bisa.....', terus Puteri tak jadi buat...:)

Okay.... sekarang, harusnya saya undur diri. Esok harus ke bandara ngantarin delegasinya pulang..... Daaa.....:)

No comments:

Post a Comment