Followers

Saturday, June 4, 2011

Mudahnya lelaki berbohong, kesiannya perempuan kena tipu... Episod 2


Saya tak emo!!!! Cumanya merasa sedikit menyampah!!!(tapi, hairan ye...napelah si wanita tu boleh lagi control cun dan senyum je sepanjang waktu peristiwa tu berlaku????? Si wanita tu normal ke tak erk????)

Hahahahaha....sebenarnya sesaja je saya buat entry ni. Kenapa erk saya nak kongsi juga cerita remeh ni? Sebabnya saya nak sambung sikit lagi entry ni:

http://unmebecomeus.blogspot.com/2011/04/mudahnya-lelaki-berbohong-kesiannya.html

Ini antara contoh pembohongan paling nyata yang saya dengar dari telinga yang tidak tuli lagi. Dari mata yang belum buta saya melihat pembohongan ini!!! Ceritanya begini:

Pada suatu pagi yang hening.... bersama deruan kereta disisi jalan adalah sepasang lelaki dan wanita yang bukan kekasih pun sedang bersarapan. Si lelaki adalah kekasih hati yang telah curang dan tak setia, si wanita pula wanita yang tak reti nak mengamuk dan kononnya cuba tak merasa menyampah (walau dalam hati dah puas la juga menyeranah kerana selalu dah dengar ayat2 tipah tertipu...).

lelaki: Awak, kenal tak sapa2 yang kerja bank?

wanita: Hmm...nape???

lelaki: Tak dak lah, nak pinjam duit skit...

wanita: Berapa?

lelaki: 30k

wanita: 30k? Nak buat apa??????!!

lelaki: Nak beli tanah kat kampung, kalau lambat nanti terlepas la pula...
wanita: Hmmm... Entah lorrr


Dalam hati, si wanita tu tengah menyeranah. Lebih kurang macam ni ayat dia:

'hek kamu! Ingat haku bodo sangat, nak beli tanah 3 segi tak mo cakap.... Carik lah sendiri!!'.

Kehkehkehkeh.... Tengok.... Senang je kan bila orang lelaki nak tipu. Tak ada rasa berdosa, tak ada rasa bersalah. Agak-agaklah nak menipu pun, bukannya perempuan tu dungu sangat, cerdik juga, cumanya dia malas nak gaduh-gaduh, malas nak main perang-perang, malas nak masuk penjara kerana bunuh orang. Tapi bila si wanita diam tak berkata-kata, dengan mudahnya dia bermain kata. Tak pelah, tayar motor tu kan sentiasa berputar, sekali tak sekali jatuh lopak gak. Sesekali tergelek gak kena taik anjing kankankankan??? Allah tu Maha Adil....Buatlah si lelaki... Berbohong selagi mampu, si wanita nak tengok je...:)

No comments:

Post a Comment