Followers

Showing posts with label Give away. Show all posts
Showing posts with label Give away. Show all posts

Saturday, July 9, 2011

Join Giveaway di saat akhir ~fuhfuhfuh...harap menanglah...:)

Hari ini hari AHAD, 10 Julai 2011.

Dengan jayanya saya join satu lagi GIVEAWAY buat sekian kalinya. Sebenarnya, tarih tu dah dihujung tanduk tu. Katanya tutup pada hari ni, tapi tak pula dinyatakan pukul berapa, pukul 12.00 tengahari ke, pukul 12.00 tengahmalam ke. Jadinya saya join juga. Giveaway kali ini anjuran CRAFTYANIQUE. Memang selalunya saya suka sangat tengok hasil keras tangan beliau, sebab unik dan kreatif. Kalau tak percaya, silalah jenguk sendiri ke blog beliau dan tgk sendiri.

Okay, untuk giveaway ni, syarat-syaratnya seperti berikut:
  • Ada dua cushion cover di sini.
  • Pilih satu yang kamu suka
  • Tuliskan di dalam komen entry ini tidak kurang dari dua puluh (20) perkataan :-

SAYA MAHUKAN CUSHION COVER INI KERANA .....

kamu juga boleh tulis dalam Bahasa Inggeris :

I WANT THIS CUSHION COVER BECAUSE ...

  • Letakkan juga jawapan kamu di dalam blog kamu dan letak link blog sekali dengan jawapan kamu di dalam kotak komen
  • Saya mahukan jawapan yang kreatif dan sebab yang menarik.
  • Tidak perlu bodek saya dengan jawapan seperti ... "kerana coraknya cantik, jahitan kemas (???) benang yang sangat menawan, tuan penjahit yang comel dan ayu (????) ...."



Okay, untuk memenuhi syaratnya, saya pilih L untuk LOVE!

SAYA MAHUKAN CUSHION COVER INI KERANA... Ann nak bagi percuma, dah tentulah saya mahu dan juga, saya boleh jadikkan cushion cover ni sebagai inspirasi pada diri sebab sampai sekarang saya masih juga tak reti-reti nak jahit FREE MOTION tu... adore sangat dengan Ann tau........hukhukhukhuk

Hhehehehe...dah lebih 20 patah perkataankan? Eh, kira menang je la Ann kan.... ni nak jadi sumber inspirasi ni.....

Sunday, April 10, 2011

Roshey's Giveaway - Teka gambar masa muda

Pstt...psttt...pstttt...ada orang buat giveaway la.....nak join boleh????

Hehehehehe....dia tak bagi join pun saya nak join juga sebab katanya crafter akan sukakan hadiahnya. Jadi saya mesti suka kalau menang la. Sebabnya saya ni tak berapa bertuah lagi la bab-bab giveaway ni. Kali ni, just another try... hopefully lucky la kali ni ye....:)

Katanya, jika nak join, mudah je syarat-syaratnya...begini ye...:):

1. Be my follower.
(dah...dah jadi....kehkehkeh dan akan

tinggalkn jejak)
2. Put an entry about this GA in your blog
(Hah! ni tgh buat le ni...)
3. Identify me from the pic... correctly..
( hmmmm yang mana ya?????)
(*clue... female... short hair... fair & lovely.. hahaha!!!)

Belek punya belek....sampai naik rabunlah mata ini tau... Gambar dulu-dulu ni...lepas tu besar pula tu kan....(jika guna kanta pembesarlah)...... Bedasarkan clue yang diberi....saya meneka.......:

Barisan paling hadapan No.3 dari kiri yang dok sebelah Cikgu tu...

Erkk...???? Rasa-rasa betul ke???? Ye la, kata Fair n Lovely...mesti dulu dia gelap-gelap skit.... Pastu sekarang dah putih comel gitu.... Siap masuk majalah.... Kalau salah jangan marah ye....

Anyway, Epi Bestday untuk Puan penganjur... Harapannya panjang umur, murah rezeki dan bahagia selalu ye..... Apa-apa pun, kenangan masa lalu tu terasa indah bila kita kenang semula kan? Terutamanya zaman remaja begini... Masa baru-baru menginjak alam remaja...semua nak explore...

p/s: Saya dulu pun gelap sungguh.... sekarang org jumpa kata saya dah cerah..... Sebab cerah tu yang paling tak boleh terima.... Sebab dulu saya kurus, sekarang kembang gebu....hukhukhukhuk. Sebab tu cerah...:(

Monday, April 4, 2011

PENGUMUMAN; Keputusan Giveaway Petals Patch Kali Ke-2

Okay....Giveaway Petals Patch Kali Ke-2 yang dianjurkan baru-baru ini adalah bersempena bertambahnya usia tuan tanah kedaung iaitu hamba pacal yang hina ini. Peserta dikehendaki untuk meneka manik yang diisi di dalam gelas kaca yang comel tu. Pemenang adalah berdasarkan tekaan yang terhampir. Ada hadiah bonus sekiranya turut berjaya meneka tarikh lahir saya juga. Tetapi nampak gayanya semuanya gagal meneka dengan tepat dan jitu. Hehehehehehe..... Oleh yang demikian, meh selidik sikit pasal tuan yang empunya diri ini.



1) Sedikit Latar Belakang

Nama; biarlah rahsia (siapa yang tahu, pasti tahu uniknya nama saya...). Dikenali sebagai Fieda, Fit, Fir, Ieda dan... Q... errrr... Dilahirkan di Perak dan dibesarkan di Pulau Mutiara. Tarikh Lahir saya adalah..... 29 Mac 1979. Ye....saya lahir pada tahun 79, beerti saya dah 32 tahun ini, waaaaa...nape korang semua tulis 83, 85, 82, 87 pun ada tau... tak baik...terasa macam perli saya je....hukhukhukhuk....

2) Hobi dan sikit-sikit kegemaran

Bila sebut bab-bab kegemaran ni kan....macam-macamlah gemarnya. Hobi dah tentulah satu hal. Hobi saya banyak..... melancong, menyenikan diri, menonton, membaca dan juga membuat taik mata. Kegemaran pula, apa yang nak digemar??? makanan; segala yang berkuah saya gemar, makan roti canai pun mesti banjir tau. Okay kalau bab berpakaian dan berfesyen; saya pakai apa yang saya suka. Tapi saya memang suka pakaian yang melibatkan lace, pin tuck, segala ropol dan macam-macam la. Sebagai kesimpulannya saya suka pakaian yang berperincian dan adakalanya saya suka dalam pakaian yang bersifat classic. Warna pula saya lebih suka kepada hitam dan putih, mungkin pink dan merah (ini terkenan dengan si Tuan Puteri Bertuah). Apa lagi yang gemarnya??? Macam-macam dan takkan mampu senarai kat sini.

3) Perangai pelik

Bila saya marah saya akan membebel. Tapi jika saya marah sangat-sangat saya akan diam. Bila gementar, samada saya akan diam seribu bahasa atau pun saya akan bercakap tanpa henti. Hmmm... pelik ke? Macam normal je kan?????

4) Cita-cita

Dulu masa kecil-kecil, bila cikgu tanya cita-cita dah tentulah jawabnya doktor gitu. Apa sangat lah dimengerti masa itu. Kemudiannya dah bijak sedikit, saya tukar kepada Pramugari (kenapa??? Sebab saya suka berkebaya dan baju Pramugari MAS adalah kebaya bercorak batik!!!) dan juga Pereka Fesyen (rupanya dari dulu saya suka fesyen...hehehehehe). Tapi bila tamat sekolah menengah saya terpaksa pilih kursus batu-bata yang menyebabkan sekarang saya terpaksa bekerja bersama lelaki-lelaki dan adakalanya dibawah mentari terik dan perlu memakai Safety Shoes bukan High Hill!!!

Cita-cita saya di satu hari nanti saya akan mempunyai karier yang lebih mesra diri, mesra keluarga dan ada masa untuk saya mengenakan High Hill dengan skirt gypsy saya....:). Saya suka lihat diri saya dalam wajah lebih FEMININ.

5) Tempat impian yang ingin saya pergi

Hahahahaha.... Saya teringin sekali nak pergi.... Mekah la... Tapi saya harap saya dapat pergi bersama En. Suami. Sekarang tak ada, jadi saya tunggu lagi. Selain daripada itu, saya juga teringin nak pergi New Zealand. Puan pani; sahabat saya disana tu selalu menayangkan panorama yang indah-indah membuatkan hati saya gundah gulana dan tidak sabar untuk menjejakkan kaki kesana. Harap-harap dapatlah jua saya pergi.

Selain daripada itu, saya teringin juga hendak ke Switzerland. Sebabnya saya dengar khabar negara ini bersih sekali. Teringin nak hirup udara segar dan bersih di sana nanti. Hmm...... Macam jauh je rasa nak pergi kan...hukhukhuk. Tapi yang paling dekat yang teringin nak pergi sekarang, pada detik ini adalah...... Pulau Redang..... Tengok dalam rancangan 3 hari 2 malam baru-baru ni. Wahhh...bestnya snorkeling.

Okay, cukuplah kot 5 perkara buat masa ini tentang tuan tanah kedaung. 5 perkara yang anda boleh tahu tentang saya...... Yang merapu dan merepek tapi benar belaka.

Dan sebagaimana yang dijanjikan sebelum ini.... maka diumumkan pemenang bagi Giveaway Petals Patch Kali Ke-2 ini adalah:

hanis

dengan jawapan; 170 biji tetapi tarikh lahir pula 20 Mac 1987!!!! (dik perli akak erk....tak baik tau....)

dan hadiahnya adalah;

jeng..jeng...jeng.....kan akak kata salah satu item yang ada di galeri Petals Patch. Hmm..... Yang kuning tu ye...bukan yang hijau tu....:)

*jawapan yang sebenar-benarnya adalah 242 biji manik ye.....:). Maka silalah adik memberikan butiran diri sendiri ye...:)

Saturday, April 2, 2011

Senarai nama peserta Giveaway Kali Ke-2 Petals Patch

Bertemankan secawan kopi saya selamat melawat semua peserta Giveaway kali ini. Sebenarnya sebahagian besarnya telah pun saya lawat sebelum ini lagi dengan bantuan dari seorang rakan; Terima kasih ya, kerana membantu. Makanya sekarang saya tidaklah terburu-buru melawat.

Semuanya ada 23 orang peserta tetapi 1 peserta tu nampaknya telah memberikan saya link yang salah iaitu:

nanakimie

Jadinya harap maaf ya, saya tak dapat membuat lawatan dan membuat pertimbangan yang sewajarnya. Oleh yang demikian, senarai peserta yang layak untuk dipertimbangkan adalah seperti berikut:


Okay.... boleh dikatakan semuanya gagal meneka dengan tepat. Tetapi pemenangnya adalah kepada peserta yang berjaya meneka sehampirnyalah. Walaubagaimana pun, untuk tarikh lahir saya tu nampaknya semua gagallah. Ada yang berjaya meneka hari yang tepat tetapi tahun yang salah. Tetapi yang pastinya, lebih 90% daripada peserta meneka tahun yang terlalu jauh dari tahun kelahiran saya yang sebenar.

Maklumat mengenai pemenangnya akan saya umumkan esok termasuklah jawapan yang sebenar-benarnya. Harap sabarlah menanti ya....:)

Opsss....sekali dengan hadiahnya....maka sabarlah menanti ya.....;)

Penutupan Rasmi Giveaway Kali Ke-2 Petals Patch

Salam sejahtera ya semua.....


Dengan rasminya, siang tadi saya telah menutup Giveaway Kali Ke-2 anjuran Petals Patch sempena pertambahan usia tuan tanah kedaung iaitu hamba pacal yang hina ini...heheheehehe...


Cuba tengok betul-betul gambar ini...........:



Apa kebenda nih??????????

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Hahahahaha...inilah adalah penyebab mengapa saya terlambat mengisytiharkan penutupan rasmi Giveaway Kali Ke-2 anjuran Petals Patch. Gambar tu sesaja saya ambik sewaktu saya balik jalan kaki tau, pada jam 10.40malam (lebih kurang la...), sambil kiri kanan pegang barang-barang penting. Nape la pegi jalan kaki????? Sebab En. Wira merajuk sakan la......

Agaknya kan, En. Wira merajuk sebab adik baru dia dah nak sampai. Tapi En. Wira tak sedar, kasih sayang saya kat dia takkan pernah kurang, malah saya akan sentiasa dengan dia walau nanti Cik Zaza dah ada. En. Wira merajuk sampai terus tak nak jalan, bukan setakat tak nak jalan dah, sampai tak boleh start terus...hukhukhuk..... Nasib baiklah malam semalam ada wira penyelamat yang datang menyelamatkan dan tolong tolakkan En. Wira ke tepi jalan.

Maka dengan itu, saya memohon kemaafan sekiranya saya terlambat menutup Giveaway yang telah dianjurkan. Letih betul berjalan kaki, kemudiannya Cik PC pun meragam juga. Untuk makluman sekarang saya bersiaran dari Cik Lappy je....:)

Apa-apa pun, saya akan membuat lawatan ke beberapa blog yang masih belum saya terjah lagi dan keputusan rasminya akan saya umumkan dalam sehari dua inilah. Doakan kesejahteraan saya ya, agar sihat sokmo dan dan dapat membuat lawatan dengan jayanya. Barulah keputusan segera akan dapat diumumkan. Saya betul rindu dekat Cik PC. Tadi dia dah masuk wad, harap esok sihatlah. Tapi En. Wira masuk ICU. Lambat sikit recover, mungkin minggu depan baru dia dijangka pulih. Adoiii....patah kaki, patah lagi hati ini.... maklumlah, poketnya bocorlah jawabnya....

*****Kepada En. Wira, biar pun dengan hadirnya Cik Zaza, kasih saya kat En. Wira tak pernah pudar. Harapan saya, agar En. Wira akan segera sembuh dan jangan meragam lagi ya. Barulah kita akan selalu bersama-sama. Miss u soooooooo much...ghegheghegheghe

Align Center

Saturday, March 26, 2011

ada 19 orang....:)

Sekarang sudah jam 1.33 pagi!!!! Saya baru sahaja selesai melawat peserta-peserta Giveaway anjuran Petals Patch buat kali ke-2 ni. Setakat ini ada 19 orang peserta dengan pelbagai jawapan. Terima kasih semuanya sebab menyertai dan dengan bestnya meneka jumlah manik dan juga tarikh lahir saya. Nanti saya buat ulasan lanjut berhubung dengan jawapan-jawapan peserta semua. Sekarang ni tak boleh ulas lagi sebab belum tarikh tutup, mungkin akan ada penyertaan lagi lepas ini.

Tarikh tutup adalah pada 1 April 2011

Jadi, jika ada sesiapa yang masih ingin menyertai giveaway ini, adalah amat dialu-alukan. Sila jenguk sini untuk maklumat lanjut ya....:)

Wednesday, March 23, 2011

Mari sertai Giveaway Petals Patch Kali Ke-2

Salam ya...

Okay dah beberapa hari tak meng-update blog ni. Seperti biasalah, kesibukan dan kegagalan men-internetkan diri ye....:)

Giveaway anjuran Petals Patch masih lagi berlangsung dan akan tamat rasanya tidak lama lagi. Simple sangat syarat-syaratnya. Hmmm.... Jika ada yang berminat boleh jenguk sini.

Okay, saya baru saja menjenguk blog dan dah approvekan comment serta jejak yang di tinggalkan oleh pihak yang berminat menyertai. Terima kasih ya...

Hmm... sekadar mengulangi syarat-syarat tu ye:

1) Mesti ada blog;
2) Meneka berapa biji manik yang terkandung dalam gelas kaca yang ada dalam gambar bersama entry itu;
3) Buat entry tentang giveaway petals patch kali ke-2 tu di blog anda;
4) Meneka tarikh lahir saya;
5) Tinggalkan jejak anda di ruangan comment.

Pemenang akan dinilai berdasarkan tekaan manik yang tepat atau yang terhampir. Jika ada lebih dari satu, maka cabutan secara undian akan dibuat ye. Untuk yang berjaya meneka tarikh lahir saya secara tepat, anda layak mendapat markah bonus je la. Bukan ketentuan anda pasti menang ye.... Yang penting adalah berapa biji manik dalam gelas kaca. Untuk yang berjaya meneka manik dan tarikh lahir dengan tepat, Hadiah menarik menanti anda. sekiranya sekadar dapat meneka manik tetapi tarikh lahir gagal, anda masih berjaya menjadi pemenang. Akan tetapi sekiranya anda berjaya meneka tarikh lahir dengan tepat tapi gagal meneka manik, dah tentu tak berjaya ye....:)

Tarikh akhir adalah pada 1 April 2011. Jadi marilah bersama-sama memeriahkan Giveaway Petals Patch untuk kali ke-2 ini.

Hadiahnya tak seberapa, tetapi ikhlas dari tuan tanah kedaung yang bertambah usianya pada bulan MAC ini....hehehehehe.....


Sunday, March 20, 2011

Giveaway Ke-2 Petals Patch


Dan..setelah berbintang-bintang sampai berpinar-pinar mata, makanya saya ni dengan baik hatinya inginlah nak menganjurkan Giveaway Buat kali yang Ke-2 sepanjang penglibatan saya dalam dunia blog ni. Sempena apa erk??? Dah tentulah sempena umur tuan tanah kedaung yang telah meningkat ni. Syarat-syaratnya simple sangat:

1) Anda mestilah mempunyai blog;
2) Silalah teka berapa biji manik yang ada dalam gelas kaca itu.....(hahahahaha...ingat sesaja je saya tempek gambar tak glamor cam tu kat situ...);
3) Silalah buat entry pasal Giveaway Ke-2 Petals Patch di blog anda dan tinggalkan sekali linknya di ruangan comment supaya saya dapat buat lawatan rasmi ye...;
4) Anda juga dikehendaki meneka tarikh lahir saya yang sebenar-benarnya;(date/Mac/year);
5) Setelah itu, sila tinggalkan link anda di ruangan comment ya... Sertakan sekali dengan alamat email anda.

Silalah join ye..... Hadiahnya adalah something yang ada di Petals Patch Gallery. Silalah menjenguk. Saya akan pilih pemenang berdasarkan tekaan yang tepat atau terhampir. Sesiapa yang berjaya meneka tarikh lahir secara tepat adalah satu bonus dalam pemilihan pemenang nanti.

Tarikh tutupnya adalah: 1 April 2011.

Syaratnya mudah je kan? Tak perlu jadi follower saya pun. Terbuka kepada semua yang ada blog. Tak semestinya hanya peminat kraf sahaja sebab hadiahnya adalah dah tentu yang sedia diguna terus....:)

Tuesday, October 19, 2010

Ruffle Brooch lagi...

Hari ini, seharian saya dirumah sahaja. Melayan budak yang demam dan tak pergi sekolah serta tak ambik exam hari ni...:)

Saya pun sakit kepala sangat hari ini. Entah kenapa...mungkin sebab cuaca memang panas dan terik. Jadi kebanyakan masanya saya habiskan dengan berbaring temankan si Tuan Puteri sambil melayan movie. Dah tentu la pula pula tangan ni tak boleh nak duduk diam, sambil-sambil tu sempat jugalah keluarkan sedikit koleksi button yang saya buat beberapa hari sudah. Sambil menonton TV, sambil tangan membuat brooch.


Antara koleksi button yang saya cadang nak buat brooch


Antara ruffle button yang terhasil dalam keadaan kepala sakit yang teramat sangat.



Dan saya selitkan satu sebagai extra gift kepada Puan Huda. Harap dia sukalah.


Petangnya saya tak mampu nak teruskan pengkaryaan saya menghasilkan brooch. Rasa macam nak termuntah dan kepala sangatlah sakit. Saya berhenti sekejap, dan makan ubat serta terus layan tidur. Itulah, hasrat hati nak jaga si Tuan Puteri yang tak sihat, sekali dengan mamanya pun tak sihat.....maka kami salinglah melayan tidur di petang hari...hehehehe

Sunday, October 17, 2010

Nuriel' artwork

Yesterday was a very blessed Sunday. Me and Nuriel just stay at home and do some revision on few subject. Today, she will have an exam for B. Melayu and B. Arab . After the revision, as promised, we have a little fun with playing 'masak-masak' and color experiment. She really enjoy to play with all the color.


Nuriel trying her very best to produce an artwork


Yeahh....now using the finger


"Tadaaa......This is a tree mama....."....:)


Okay, back to my Giveaway Winner, Miss Nyl, I've received all your particular. There is a bonus gift for you too, a key holder. It also can be use as you pouch handle. I'm hoping you will like it.


'The flower is red'


As a handle to the pouch


As a key holder


Nuriel got fever and this week is an exam week. Wish her to get well soon, so she can do her best for the exam.

Saturday, October 16, 2010

Sekali lagi- The winners Of 1st Petals Patch's Giveaway

Hari ini, hari Sabtu yang panas. Saya pun agak keletihan sebab panas. Tetapi sempat jugalah saya membuat pembungkusan untuk tujuan penghantaran. Ye lah, saya janji dengan pemenang Giveaway untuk membuat penghantaran pada minggu ini. Sebenarnya saya kalau boleh hendak tunggu semua pemenang menghantarkan butiran dan saya akan poskan sekali. Tetapi sehingga hari ini, hanya 2 sahaja yang menghantarkan butiran. Yang 2 lagi belum. Agaknya sibuk sangat atau mungkin juga terlupa. Oleh itu, saya ingin umumkan sekali lagi pemenangnya:

1) Pemenang 1st giveaway untuk Little Bunny Mini Tote bag - Mama Zarfan (butiran telah diberikan)

2) Pemenang 2nd Giveaway untuk Heavy Green Flex Pouch - Huda (belum ada butiran anda)

3) Pemenang giveaway MISTERI iaitu 'Dear My Friend-tote bag' - Momma Mia (Butiran telah diberikan)

4) Satu hadiah bonus iaitu 'Love on a stalk- Pouch' - Nyl (belum ada butiran anda)

Kepada yang telah mengemukakan butiran itu, semua pembungkusan telah dibuat. Pengeposan dah tentu pada pagi-pagi Isnin nanti saya buat. Kepada yang belum memberi butiran diminta supaya segera e-mailkan saya maklumat tu agar cepat-cepat saya dapat poskan.


Untuk Momma Mia, saya tambahkan sepasang Rose Petals Brooch daripada felt.


Dan untuk Mama Zarfan ni pula sepasang 'yo-yo Hair Clip'


Dah siap pun dibungkus termasuk gift tambahan, baru saya perasan. Alamak, Mama Zharfan ada baby boy, jadi hair clip tu kena bagi lah dekat anak-anak saudara ke, tak pun pakai untuk diri je la.....maaf ya...:)

Terima kasih ya sebab sudi join giveaway saya yang tak seberapa ini....:)

Satu lagi, perasan tak ada penambahan dekat blog ini. Saya tambahkan dengan Blog Button Petals Patch hasil tangan Acu di AcuRoseDAy Lil Art. Setelah beberapa siri perbincangan, maka berjayalah saya tempekkan blog button nih. Terima kasih ya Acu sebab tolong buatkan untuk saya. Harap lepas ni Acu tak serik nak berurusan dengan saya lagi ya...:)

Tuesday, October 5, 2010

And The "Winners" is..........

Announcement, announcement....here the winners........hehehehe

Okay, just finish my blogwalking tour, 4 hour without rest...:). The total participation: 33

1st Giveaway - Little Bunny Mini Tote Bag goes to: http://suzie284.blogspot.com/2010/10/1st-giveaway-by-petals-patch.html

2nd Giveaway - Heavy Green Flex Pouch goes to: http://lovecontestverymuch.blogspot.com/2010/10/1st-giveaway-by-petals-patch.html



That 2 winners picked by Nuriel, our birthday girl. After few hour of blogwalking, read and considering everything, the most important thing is........creativity. This 2 entry has been shortlisted by me:

1) http://alinalancontest.blogspot.com/2010/10/1st-giveaway-by-petals-patch.html

2) http://neaflerida.blogspot.com/2010/10/1st-giveaway-by-petals-patch.html

And till now....I can't make any decision..... the surprised giveaway is:

A tote bag.....which I named it as, 'Dear My Friend-tote bag'. The detail of it, will be uploaded to My Gallery tomorrow. Basically, it's very simple tote bag using combination of 2 kind of printed cotton linen for the exterior.


So.......the winner is...................http://alinalancontest.blogspot.com/2010/10/1st-giveaway-by-petals-patch.html

But, Nil please don't be upset. I'll give you a gift too...which I've picked from my little gallery. Have a look here for the gift. What you have to do, just leave a comment, which one you want to be yours....:). Okay?

All the winners please email me the full detail of you to my email address. So, I can arrange for the the next action. Hehehehe...

Hopefully, everybody enjoy with this giveaway....and next entry will be all about Nuriel's Birthday.....:)

Thursday, September 23, 2010

Flying heart.....(",)

My mode now: Sleepy+tired.

The whole morning at 'Polyurea' Seminar and then went for Open House and meeting. But tonight, I'm still at home with my Nina to complete few project and now up-dating blog and facebooking.

Therefore.....no more rambling, just glance a while at my new pouch which I'm name it as 'Flying Heart Pouch'. I'm really addicted to cotton linen. And can u notice something else, I'm addicted to pink color too isn't? hehehe....


Using the strawberry printed cotton for the interior of pouch. Give a yuummmyyy looks.....


Too full.....the pouch pretty stand.


The flat looks.....hehehehe...empty actualy....combine printed cotton linen and natural cotton linen....lalalala.....and felt applique.....and drawstring......


And label at the back together the stamp:this item is originally handmade by me!....ghegheghe

Due to tiredness and sleepiness, I have to go and zzzZZZZzzz....Friday....here u come....:).....as usual, I would like to remind that my Giveaway is still ongoing....come and join....:)

Wednesday, September 22, 2010

I've complete my 'Bunny Bag'

Nothing much to share.....a moment ago, I've complete my latest design of 'Bunny Bag'. Actually, this is only a simple tote bag with the bunny pocket at the front of the bag. More info about this bag, please refer to my gallery. Can't wait for weekend. I wish I could have more fun this weekend with my princess.....might be going for picnic? Hmmm....but working with my Nina is a must....may be for more 'Bunny Bag' to coming....


Okay for your info, my Give away still going on....please have a visit here and join....:)

Sunday, September 19, 2010

Enjoy the cheerful of childhood


Today is Sunday....Not a working day even I have to and trying to make it as a day for my family. Hmmm.....just stay at home, shopping at wet market with mom, working with 'my Nina', cooking and facebooking and blogging too. Nothing much to updated, just a simple routine for a simple family like us. However, I'm really enjoy it because not often I could enjoy cooking for family lately. Me, not only enjoy cooking and spending more time with my princess but also enjoy the cheerful of my latest completed case. Why? Because I'm using the Circle in Square Fabric design by Keiko Goke that reminded me more about my childhood. Circle and square....and crayon.....:).

More info about this case? Please go to my gallery.....and my Giveaway is still far away from the closing date, please have a visit here too.

Friday, September 17, 2010

Aktiviti surutkan fabrik=polka-dot pouch...:)

Ramadhan dah berlalu.....Aidilfitri sekarang ni. Masa Ramadhan tempoh hari memang saya jarang up-date blog ni. Kemudian, mengadap Cik Nina pun jarang-jarang. Ye la kan...balik kerja dah letih, sibuk-sibuk nak berbuka, kemudian melayan tuan puteri yang seorang tu lagi. Maka selepas 3 hari menyambut Aidilfitri, saya mula mengadap Cik Nina balik. Fabrik saya yang tersusun rapi sewaktu dekat-dekat nak menyambut Aidilfitri tu dah kembali seperti biasa. Hehehehehe......

Terbaru ini, saya ada menempah beberapa fabrik baru dari seorang kenalan. Hmmm....mungkin dalam masa tedekat ini akan dihantar kepada saya. Oleh yang demikian, saya kenalah bergiat dengan cergasnya menyurutkan fabrik sediada. Barulah boleh beli baru dan baru dan baru lagi.....:)




Okay, sebelum ini, saya adalah juga menyiapkan 2, 3 item untuk saya senaraikan di galeri saya. Tapi banyaknya saya masih belum sempat snap gambar dan up-load. Pelan-pelanlah kan. Antara yang saya dah siapkan, adalah polka-dot pouch yang mmg cinonet ni. Sangat sesuailah kalau nak dijadikan coin pouch ke, hp dan camera pun muat dalam pouch ni. Maklumat lanjut sila rujuk sini ya....:)



Selain dari pouch yang saya siapkan dah tu, saya juga nak bagitahu sebenarnya saya dah mula menggunakan label baru. Label ini saya tempah dari kucingpurple bersama dengan beberapa item lagilah. Selepas beberapa siri perbincangan, barulah label ini dapat disiapkan dan terus dihantar. Jadi saya pun terus merasmikan untuk produk-produk saya yang terkini....hmmm...


Apa pula ni....inilah gambar keseluruhan pelari meja saya atau Table Runner yang menjadi rebutan antara saya dan tuan puteri. Kuih raya rumah saya pun tak banyak, banyak kuih tunjuk-tunjuk je....Okay, pengakuan kisah benar, balang yang kononnya balang kuih tu saya beli dekat Giant je....tu pun pada hari raya ke-5 dah....hahahahaha....(bz je kan sebelum ni....). Apa-apa pun sambutannya memang ala kadar betul.....



Ini sekadar Gambar tempelan. Si Puteri bersama tok sedang tunggu atok datang menjemput...hehehehe. Tuan Puteri ni akan berusia genap 5 tahun pada 5hb Oktober ini. Saya ada buat satu giveaway sempena hari tersebut. Sila rujuk sini ya untuk maklumat lanjut...:)


Tuesday, September 14, 2010

1st Giveaway by Petals Patch- OFFICIALLY CLOSED AT 12 NOON...:)

This Giveaway is OFFICIALLY CLOSED. All the winners going to be announce as soon as possible. Thank you for all the participant.


The happiness is still all around. Eid festive give me a reason for me to stay at home for a little longer. Something that I still can't believe until now, I've been a fabric crafter for almost a year!!....:), as same as my age as a blogger and this is my 101 entry.

Because sharing is caring, I would like to share my happiness with everybody interested by inviting every blogger to joint my giveaway. Beside I'm in the mode 'happy' due to Eid, Nuriel's Birthday also just around the corner. Therefore, the giveaway will start from today, 14th September till 5th October 2010.



How to join the GIVEAWAY:
1. Become a follower is not a must but you have to leave a comment to this entry
(If you are a follower, You still have to leave a comment and I will know that you are interested to join this giveaway. But if you wanna become my follower, it's almost welcome)

2. Write a blog post about this giveaway
(As the conclusion, you must be a blogger to join this giveaway, any blogger, not only crafter or quilter. Please leave the link along with your comment for me to have a visit. Why? Because, I'm going to give a surprise giveaway to the most creative blog post)

3. Leave your email address along your comment for me to contact you later
(This is a MUST. If not, you will become disqualified)


That's all you need to do. How easy isn't?

You can contact me anytime via my email for more info needed: fieda.yusof@yahoo.com

This giveaway ends on 5th October 2010 (12 o'clock- noon) on Nuriel's Birthday.


How about the give? Come have a look:


1st giveaway is my Little Bunny Mini Tote Bag. Please have a visit here to have detail look on this item. The winner will be select by the birthday girl.


2nd giveaway is my Heavy Green Flex Pouch. Please have a visit here to have detail look on this item. The winner will be select by the birthday girl.


The surprise giveaway. Due to the surprise, the give will only announce after the closing date. The winner will be select by myself base on the most creative blog post.




Saturday, August 28, 2010

Aktiviti Di Hari Cuti....termasuklah menyertai 'Giveaway'

Hmmm.....bulan puasa ni kena diakuilah kurang produktiviti la..... Tapi apa-apa pun kerja-kerja tetap dijalankan macam biasa, cuma agak perlahan sahaja. Hari Jumaat semalam Pulau Pinang bercuti sempena hari Nuzul Al-Quran. Maka dengan itu, saya ada cuti 1 hari extra dari kebiasaan dan dengan bahagianya saya menolak ajakan rakan-rakan untuk membuat kerja lebih masa. Sebabnya, rasa-rasa badan ini memang memerlukan sedikit rehat dan di samping memandangkan kerja-kerja di rumah yang agak setambun tu. Order pun banyak yang belum langsai, maka ada baiknya saya habiskan masa dirumah sahaja.

Oleh itu, pagi-pagi lagi saya dah mengadap Cik Ninalah untuk bersama-sama menyiapkan Sling Bag yang telah di-order oleh Cik Umie. Untuk sling bag ini saya gunakan fabrik yang saya shopping dari MyBotang, dan telah tentunya tuan yang menjualnya bawa terbang jauh dari Japan. Sebenarnya saya suka dengan coraknya, tapi ye la, sayang macam mana pun takkanlah nak disimpan saja. Kenalah juga dijahit, diberi pada orang supaya saya boleh beli baru....kankankankan? Hehehehe......


Oleh kerana saya ada rehat yang cukup, maka saya pun menyertai giveaway yang dianjutkan oleh Kawaii Station. Sebenarnya dah lama Alissa suruh saya join nih, ye la sebab banyak stok yang saya shopping dari dia baru-baru ini. Cuma baru sekarang rasanya berkesempatan untuk menyertainya. Ada beberapa gift yang menarik, tapi yang paling menarik hati adalah fabrik dan fabrik label seperti yang anda nampak dalam gambar di atas inilah....huhuhuhu....Alissa....saya nak...:)...

Jika sesiapa berminat, silalah lawat ke Kawaii Station nih...sempat lagi sebab tarikh akhir 8 September.....:)...mata saya bling-bling je bila tengok stuff kat sini taw.....huhhuhuhu....

Okay....berbalik pada cerita saya....tengah harinya, saya bawa Nuriel dengan Tok Timah pergi shopping barang keperluan untuk hari raya nanti. Bukan apa, nanti tidaklah saya kalut-kalut nak pergi beli barang bila dah dekat-dekat sangat dengan hari raya. Cuti saya pun betul-betul bermula pada hari raya pertama tu saja, kenalah bershopping awal....:).....



Nuriel kena duduk dalam troli, kalau tidak, tak larat nak kejar dia nih....


Budak mata cepet!


Membelek Chesedale..:)


Bila dah malam, kami pun keletihan sebab siangnya bershopping sakan. Maka, kami sekeluarga berbuka puasa diluar sahaja hari ini dan kira untuk Ramadhan ini, inilah pertama kali buka puasa diluar.


Banyak jugalah Nuriel makan semalam.....


Ni sewaktu awal-awal (dia buka puasa dulu....nasi putih dengan ayam goreng..)

Ini hanya gambar tempelan.....kehkehkeh...Nuriel dan mama....(sama ke tak serupa???)...hahahaha



Wednesday, June 30, 2010

Sue Buat Giveaway!!!

Waaaaa....tengok la fabrik nih......berkenannya saya......Actually saya kipnap ni dari blog Sue(Mybotang)....ghegheghe...... Sue ada buat giveaway......saya join je....tak kira....nak join jugak walau luck bab giveaway ni belum kunjung tiba......hehehehe......so, sesapa nak join jom la pi kat Mybotang punya blog erk.......

Huhuhuhu....tadi pi kat Pondokcraft.....membeli-belah fabrik sempena saat2 akhir SALE...... Pasni tak de la lagi diskaun.....fabrik pun banyak dah surut.....jadi ambil je apa yang patut sebelum poketku turut surut.....hehehe....asal nampak fabrik je beli....asal beli je fabrik.....alahai....nanti kami upload naaa......mana letak card reader ntah.....(tak jumpa la pula....hukhukhuk)

Monday, May 10, 2010

sararisa Giveaway-nak join jugak????


salam semua....

orang sibuk nak bergiveaway....saya pun sibuk nak juga.....kot-kot la bertuahkan. Jomlah join juga kat sini.... Tgk dia punya gift tu terutamanya button-button tu macam cute jew.....:)

ni antara syarat2nya lah:


~ add blog sararisa-craft ke dlm blog list anda dan jadilah follower
~ copy gambar diatas,buat entri khas dan letak link blog sararisa-craft
~ tinggalkan link anda dan jejak anda di ruangan komen entry ini sahaja.
~ tarikh tutup contest ini ialah 18 MAY 2010 pada pukul 8mlm


pastu dapat hadiah ni......insyaallah kepada sesiapa yang bertuah.....(saya kah itu...ghegheghe)

~ 1 helai tudung bawal korea
~ 1 pek DIY felt (card holder)
~ 1 framed quilling pattern
~ 1 pc felt hp strap
~ fridge magnet - london
~ 12pc novelty button
~ 20pc button
~ 6pc crystall heart shape
~ 4pc crochet flower
~20pc pearl flatback heart
~ 3pc emblishment flower