Followers

Saturday, May 21, 2011

Memasak di pagi Ahad...:)

Salam Ahad....

Bersiaran di pagi hari dengan bunyi bising jentolak depan rumah. Adoiii.... maka payah la nak keluar masuk ruamh sebab memang hari ini kerja-kerja pengorekan longkang tu betul-betul depan rumah. Nasib baiklah pagi-pagi lagi dah siap ke pasar dan beli barang-barang untuk makan tengah hari.

Hari ini pagi-pagi lagi dah kena bangun sebab bonda bising suruh buat sarapan. Ye lah, asyik quaker oat je bonda makan, mesti dia pun jemu. Maka menu hari ini adalah:


Apa itu????? Ayam Bercendawan di dalam Tortila hehehehehhe.... Resipinya boleh dibuat ala-ala kebab ritu, cumanya kali ni letak dalam tortila gandum pula (hari itu letak dalam roti pita kan???). Tortila tu saya bakar dulu atas kuali leper... Tapi yang ini tak berapalah sangat dietnya sebab saya ada letak sedikit sos 'thousand island'.

Okay, yang bawah ni pula gambar dua-tiga hari sudah. Bawa bekal perhi kerja tau sekarang. Hehehehehehe... Menunya, sayur campur dengan wantan. Wantan tu rebus dulu dalam sup kemudian baru masukkan dalam sayur campur goreng tu. JIka nak bawa kuah-kuah ke tempah kerja ni kan payah le pula. Kang tertumpah. Yang satu set lagi tu saya gorengkan saja sebab boleh bagi orang lain makan. Gigih tau, pukul 5.30 pagi bangun mengerjakan wantan ni.... Gembira bonda pagi tu ada sarapan untuk dia...:)


p/s: Terdengar khabar tentang tanah runtuh di Hulu Langat dan mangsa yang tertimbus adalah daripada rumah anak yatim Batu 14. Al-Fatihah untuk mangsa yang terkorban.....

2 comments:

  1. tortila tu sedap ! baru kelmarin nk buat entri tayang tortila pastu buat2 datang depan tortile dah habis di makan ..huhu

    ReplyDelete
  2. ..sebab sedap tu abis dulu...hehehehehe...tapi abah kita tak suka, dia kata liat.. (dia tak de gigi...kuikuikui). Len kali kena bakar biar rangup, baru senang dia nak makan...:)

    ReplyDelete