Followers

Saturday, July 2, 2011

...jalan, jalan....makan, makan......:)

Salam Ahad....:)

Sejuknya pagi ini bila hujan turun mencurah-curah sebaik sahaja mata celik pukul 6 pagi tadi. Malas sahaja mata ini untuk dibuka tetapi mengenangkan banyak agenda perlu langsung pada hari ini, bangun awal adalah keperluan!

Tidur semalam pun lena jugalah selepas kepenatan mengejar Tuan Puteri di sana-sini sekitar Queensbay Mall. Sebaik sahaja pulang dari kenduri, kami 3 bercucu terus sahaja pusing-pusing sekitar Bayan Baru untuk melangsaikan hutang-piutang, kemudiannya barulah sama-sama ke Queensbay pula. Kononnya hendak melihat-lihat sahaja. Sebaik sahaja sampai, tuan Puteri merungut lapar....layan sahaja la keinginan hati dia mahu makan KFC tu......:)


Nampak sangat la si Tuan Puteri ni makin comot, rambut tu ntah apa-apa sahaja jadinya...:)


Dah kenyang, mula la meragam berjalan sana-sini, berdiri atas kerusi, nak lompat-lompat macam di rumah....hmm...*sigh*

Kemudiannya, jalan-jalan ke JUSCO. Hasrat hati memang nak sambar juga 1, 2 benda. Tetapi bagai dikatalahkan...penat sangat rasanya. Mengejar Tuan Puteri tu ke sana-sini, dengan mata nak mencari barang lagi....:(. Nasib jugalah dapat apa yang dicari......Beg dan sandal....


Tapi kan....nama pun pergi dengan Puteri yang sangat bertuah ni, memang la payah. Siap paksa lagi saya beli bag warna merah tu, sandal tu pun kalau boleh warna merah juga. Terpaksalah saya pakat dengan si Promoter tu untuk tukar di kaunter nanti. Haisshhhh...sandal merah???? Aduss....... Tak sanggup la mama nak guna hari-hari sayang....:)


Hikhikhik, ini kasut untuk dinner. Bukan baru dibeli semalam, tetapi minggu lepas.....:)


Balik rumah, hari pun dah petang. Bila malam tiba, perut pun mula menyanyi lagu keroncong. Saya dan bonda mula termenung, apalah menu untuk malam ini. Maklumlah, siang tadi dah berlazat dengan menu nasi hujan panas+ayam masak merah+gulai daging+acar timun. Malam ini takkanlah nasi lagi????

Buka peti sejuk, saya menggunapakai apa sahaja yang bersisa di ruangan tu. Hasilnya..... Salad Telor (lazat tau.....ada kobis, carrot, capsicum dan tomato+bawang besar dengan telur rebus dari rumah kenduri yang di gaul bersama 'olive oil dressing' yang sangat simple dan diperah dengan lemon+sedikit sos thousand island sekadar hiasan!!). Sambil-sambil memotong sayuran untuk salad, saya panggangkan ayam dalam ketuhar.....wahhhhhh...so, yummy!



See...menu yang simple bangat, tapi habis licin bonda makan tau...... Salad tu dia kata sedap sebab ada rasa manis2 dan masam2 sikit.....

Tuan puteri bertuah pula kata: 'mama ni, macam chef la!'. Hikhikhikhik....

Kembang setaman saya semalam bila tuan puteri pun makan juga salad dengan ayam panggang tu...:)



~hmm...entah la....mana datang pula yang ini....masih terkejut dan tiada kata2....*sigh....

No comments:

Post a Comment