Followers

Saturday, February 5, 2011

Banjir di Johor....hujan lebat di Penang...hukhukhuk

Ini memang entry emo tahap gaban (korang tak baca pun tak pe......)

Banjir di Johor makin teruk erk???

Memang saya tahu banjir teruk, melalui berita dan sebagainya, yang terburuk khabarnya ya... Hmm... Harap-harap orang Johor tu bersabarlah dengan dugaan ini ya... Tapi saya ni di utara, dapat tgk melalui berita je lahkan. Pada saudara-mara saya yang gatal-gatal kaki nak ke Johor tu, bila dah terkandas tu, korang sabar je lah ye.... Begitu jua kepada sahabatku yang sorang tu, harap-harap tak sambung cuti lagi lah ye.... Kalau ye pun , nak buat macam mana kan???? Dah nama pun bencana alam....

*sumber google. Beranganlah saya pun dapat meninjau kawasan banjir malam nih seperti nih...tgk makin teruk ke tak??? hukhukhuk....

Sebetulnya tadi saya sedang menjahit beg bekas air yang merah menyala nih. Gigih dan tekun sebab ingat nak siapkan malam ni juga. Nak bersenang-lenang sebelum Isnin tiba. Tapi tetiba je; 'toik, toik'~bunyi SMS daaa..... Sedih, sadis sungguh rasa hati. Terus hilang mood nak menjahit. Terus on FB, terus layan blog. Sedih betul rasa hati. Banjir di Johor, tapi hujan lebat kat Penang nih....mau banjir bantal malam nih.... Maka, tak jadilah perancangan berminggu tu. Hilanglah debar kat hati diganti dengan sedu-sedan. Tak pe lah, bencana alamlah katakan. Saya terimalah dengan ikhlas dugaan ini. Allah menguji lagi... hukhukhuk. Tapi sungguh, terasa berat sungguh hati nih.

*haruslah esok saya sembunyikan diri di rumah macam siput masuk dalam cengkerang. Biar jangan bertentang mata, takut nanti jadi drama swasta..... waaaaaaa...... emo lagik!!!!! Tengah fikir excuse apa ni untuk berkata tidak pada sebuah perjumpaan.....(",)?????

Hukhukhuk....pergilah kanda. Dinda relakan. Adehhh...habeh dah airmata, air hidung nih.... Layan je lah lagu nih. Anggaplah saya yang nyanyi....sadis...memang sadis malam nih....

...Kekanda di medan perang
Adinda di medan seni
Sama-sama berjuang
Sama-sama berbakti
Semoga tabah hati...

Tabah sungguh rasanya...hukhukhuk....waaaa....nak nangis gak....

No comments:

Post a Comment