Followers

Saturday, February 12, 2011

Permintaan hati......

Hmmm.... Hari ini sepanjang hari mengadap PC sahaja. Niat cuma satu, nak sembunyikan mata. Sedih, hati memang sedih.... Rasa nak mengalir airmata je, rasa rendah diri, rasa terhina pun ada. Bonda pun tegur tadi, nampak tak sihat katanya. Kalaulah saya boleh menangis dan mengiakan segala persoalannya..... Sekejap-sekejap saya menjenguk ke dapur, buatkan Tuan Puteri tu susu, suapkan dia makan, kemudian mengadap PC kembali, berbaring sekejap temankan dia menonton movie, ke PC lagi...... Hmm.... harap-harap hari ini sahajalah saya begini.... Esok dah kerja, harapnya saya okay sebaik sahaja bangun esok pagi...

Tengah hari tadi, SMS itu bertalu-talu memenuhi inbox. Sebu rasa hati.... bukan sebak lagi....

Masih lagi kamu mencuba,
Mencairkan ais dalam hati....

Unt
uk apa????
Agar aku bisa lemas dalam tangis???

Pergi kamu....

Jan
gan pernah menghulur lagi,
Lipat saja tanganmu,
Kerana kamu takkan berani menyambut!!!


Kalau boleh, saya nak saja buat begini tau, macam dalam klip video nih. .... Hukhukhukhuk....:(. Masa mula-mula tengok rasa kelakar, tapi sebenarnya begitulah saya rasa..... Andai saya dapat putarkan masa.... saya takkan pernah benarkan rasa itu tumbuh walau sejengkal pun... Tapi siapalah kita untuk menidakkan pada sebuah ketentuan.....





Tadinya sambil-sambil melayan FB, sempatlah buka balik koleksi gambar-gambar masa study dulu. Agaknya itulah antara saat yang indah dalam hidup... Masa study kan? Tak banyak masalah yang perlu difikirkan, tak perlu nak analisis soal masa depan sehingga tertongging-tongging.... Apa yang perlu buat, study, study, study.... Masalah ada....tapi tak lah segetir sekarang rasanya.....hukhukhuk.....

...ini antara gelagat kawan lelaki saya satu waktu dulu....kelakarkan diaorang??? Penuh dengan daya kreativiti tersendiri dalam menghibur hati kawan2...:)

...jalan-jalan cari Ilmu.... Perasan tak saya dulu2???

Berbezakah saya sekarang? Ya....memang berbeza sangat kan???

Tersenyum saya sebentar... Manis masa study dulu, masa tu jugalah saya jumpa dengan Rizal... Ya Allah....kuatkanlah hati hambamu ini... bulan depan, 5 tahunlah dia pergi...... adakalanya saya tertanya, apakah saya begitu tabah sehingga begini Allah menguji saya... Cepat-cepat saya sedarkan diri, Allah takkan menguji di luar kemampuan hamba-Nya... bila kita merasakan perit, ingat, ada orang yang lebih getir....

No comments:

Post a Comment