Followers

Sunday, February 20, 2011

Motif? Apa motif?

Salam tengah malam ya....

Tadinya saya menggodek-godek la HP saya. Lalu membuat pemindahan gambar-gambar yang memenuhi memori HP-ku. Nampaklah gambar-gambar yang ala-ala bahagia jiwa yang diambil minggu lepas. Hehehehe... tak bahagia mana pun jiwa masa tu sebab putus sudah gitu....... Putus? Siap boleh pergi jejalan bersama? Oh, tidak!!! Rasa macam tak betul je ayat tu kan..... tapi kenyataannya, begitulah.

Sebenarnya, saya sendiri agak keliru dengan status diri. Betul! Saya keliru. Bukan sahaja dengan status diri tetapi juga dengan sikap seorang lagi spesis lelaki yang ada dalam hidup saya sekarang ni. Tapi tak mengapalah.... we just let the river flow je lahkan....:'(


Kami jejalan ke Taiping.... Hehehehe.... From Taiping With Love gitu.... Selebet je masa ni tau....maklumlah jiwa ku pun seselebet ini jua....


Masa kat situ, adalah nampak coklat nih. Dulu masa kecik-kecik selalu makan ni. Balik sekolah je singgah beli. Tak ingat dah berapa sen, macam 15sen je kot. Sekarang? 50sen tau.... Menggamit memori silam betui la coklat nih....:)


Baliknya singgah pegi makan-makan di Kuala Sepetang..... Mee Udang Special. Tapi secara jujurnya, mee udang dia tak berapa terlekat di jiwa. Rasa udang yang belum masak je.... huhuhuhu. Kuah pun agak cair skit. Sebelum ni makan dekat Pulau Sayak, Kuala Muda memang layan betul. Harga pun lebih kurang sama, RM11 juga kot.


Okay, ini muka tak comel saya yang sengaja buat-buat comel. Hehehehe..... dan sipi-sipi matanya.... Hmmm...

~dikala entry ini ditulis, ada kejadian yang berlaku. Kejadiannya begini:

toink, toink..... bunyi sms daaaa...semuanya adalah sms ya dan berbunyi begini...:

dia:sya bru sampai je. nak mkn buger x

saya:...k, awak makanlah

dia:klu nak nak g hntq..:p

saya:...meh la hantaq

dia:btl ke nak? buger apa nak

saya: ...special, daging

dia: em betul ni?

saya:ya

dia:k sat g sy hntq

saya:k...kul brapa nak sampai?

dia:em bru oder 30 minit lg blh? sya dah oder tau...

saya:...erk?k, sya tgu

dia:awak tdq umah mama kn? Ok tunggu sy hntq tp bgur sejuk x pa kn.

saya:..ya

dia: ok, tggu tau

saya:k

dia:sy dah gerak ni

saya:k

Lebih kurang 24 minit berlalu, dengarlah bunyi motor di luar rumah. Sampailah si dia bersama burger yang dipesan. Punah diet sayalah jawabnya. Makan burger di tengah malam buta????

Persoalan entry pada kali ini; Motif? Apakah motif lelaki itu sanggup meredah bukit-bukau di waktu tengah malam buta setelah menempuh perjalanan 1 jam lebih dari kampung halaman semata-mata hendak menghantar sebiji burger???? Dalam erti kata lain, 'aku yang tak mengerti.....'.

Setiap yang berlaku mesti ada sebab, penyebab dan menjadi sebab. Motif? Apa motifnya kali nih????? Ya, Allah.....tolonglah daku......

No comments:

Post a Comment