Followers

Saturday, March 26, 2011

Hari aktif sedunia...:)

Selamat hari Ahad....

Hari ini mendung saja.... Semalam pun sama, hujan lebat lagi. Semalam, hari aktif sedunia. Dari pagi sampai malam baru jumpa bilik air balik (mandi). Ye lah, pagi-pagi dah siap nak pergi Mesyuarat Persatuan (biarlah rahsia...), siap dilantik menjadi AJK pula tu. Sebenarnya, saya baru join saja. Tak tahu pun apa-apa, sekali bila kena lantik tu macam blur-blur sikit lah.

Masa pagi-pagi tu ada pula orang kantoi dengan saya. Tu lah, saya dah kata, jangan bohong, jangan jadi munafik. Tapi nak juga buat drama swasta, kisah palsu dan sebagainya. Sekali, kantoi di situ....hahahahahaha. Lepas tu terus senyap, ye lah... mesti terasa malukan, sebelum kejadian cakap lain. Masa kejadian, totally lain. Tak pe lah....biarkanlah luncai terjun dengan labu-labunya. Apa yang kita buat kat orang, itulah yang kita akan dapat balik nanti. Hari ini kita tipu orang, kita buat main-main masa depan orang, kita rasa diri kita hebat sangat sebab kita lebih sempurna dari orang yang kita tipu dan aniaya tu. Tapi kita tak tahu, bila Allah nak tarik balik sempurnanya kita tu. Jangan sampai satu hari nanti, buku bertemu ruas. Itu saja..... dah selalu tayar moto dok pusing, sekali tak sekali mesti kena juga tahi hanjing.... betul tak???? (apa punya perumpamaan daaa....)

Balik dari mesyuarat, saya meronggeng pula. Shopping dan tengok wayang. Cerita apa???? Hikayat Merong Mahawangsa ler.... Okaylah, walau pun ada sikit-sikit aksi yang tak berapa logik, tetapi usaha anak watan kita menghasilkan filem yang bermutu seharusnya dipuji. Tak adalah balik-balik cerita cinta, frust menonggeng dengan cinta. Tapi sebut bab cinta-cinta ni, dalam cerita tu kita boleh nampak sesuatu tak? Jatuh bangunnya seorang lelaki adalah kerana wanita disisinya. Cewaahhhhh... Kau jangan pandang enteng bab ni ye..... Merong ada Embok. Yang cinta dan sayangkan dia. Pergi berjuang diiringi doa dan airmata. Insyaallah berjaya. Yang si Kamawas tu plak boleh kalah sebab apa? Sebab hilang kebal, kenapa boleh hilang? Sebab perempuan la juga. Dah tak tahan nafsu tengok si Puteri Cina tu yang sengaja menggoda untuk mencuri kalung yang ada tangkal kebal tu. Tak tahu dia kena tipu kan...

'empangan kalau dah dibuka, mana boleh ditahan airnya'

Hahahahaha.... Tak faham saya mula-mula. Bila dah tengok baru faham. Cehhh!!!... Ngeri tengoklah muka si Kamawas tu. Siap ketar-ketar lagi...erk!!!!

Dah habis tengok, berkejarlah pula balik ke rumah bonda. Bukan apa, dah janji nak keluar makan. Sempena hari jadi ayahanda. Hujan lebat pun redah juga, jalan sesak pun lalu juga. Kemudiannya sampai rumah dah dekat maghrib. Lepas solat terus keluar je. Tak de mandi-mandi (mana sempat....). Tapi wangi le...sebab sembur minyak wangi...hehehehehe




Tuan empunya hari jadi pada hari semalam.



Tak sabar-sabar anak dara tu nak makan...



Kari kepala ikan ye.... di Pen Mutiara. Alhamdulillah, sedap.....:)

Balik malam tu, baru la jumpa bilik air. Mandi-mandi terus sambung kerja di PC pula. sampai pukul 2 baru tido... adoiii... Memang hari aktif sedunia... Tapi apa-apa pun, saya gembira dengan hidup saya. Hidup saya, saya yang tentukan... (dan Allah yang lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya ini....).

2 comments:

  1. saya baca entry ni pun dah sesak nafas,mcm manalah boleh tahan,terkejar2 kesana sini...mmg aktif betul....

    ReplyDelete
  2. ...memang rasa penat, tapi bila buat sesuatu yang kita suka, penat pun tak pe...:)

    ReplyDelete