Followers

Saturday, March 19, 2011

Hari berjalan sedunia...:)

Salam......saya datang lagi dengan laporan terkini.

Semalam, lebih kurang macam hari berjalan sedunia. Paginya saya menyertai 'Jungle Tracking' anjuran Kelab Sukan di pejabat. Jarak perjalan lebih kurang 3.6km ye... Meredahlah saya segala bukit, segala bukau....segala pantai untuk sampai ke destinasi. Lokasi 'jungle tracking' adalah Taman Negara Pulau Pinang. Pertama kali pergi ni walau pun dah lama bermastautin di Pulau Pinang. Tempoh perjalanan yang diambil lebih kurang 1 1/2 jam jugalah. Balik tu kami semua pakat-pakat naik bot. Perjalanan dengan bot hanya 15 minit (lebih kurang la...). Habislah basah segala kasut, segala seluar sewatu nak naik bot ni. Kira saya enjoy jugalah aktiviti yang sememangnya dah lama tak buat ni kan. Dulu masa belajar satu Pulau Perhentian Kecil tu pun boleh round. Tak kisahkan. Bila dah berumur sikit ni, agak kepancitan sikit la. Siap ada orang kata muka saya dah merah padam. Hehehehehehe..... Merah??? Kenapa erk???


Cewaahhhh...semangat saya. Nak bawa diri pun berat....naik bukit lagilah berat.....adehhhhh

Peace....senyum meleret ye....... Fikiran tengah fokus...... Nantilah.... Sabar Fieda, sabar.... (kataku memujuk hati....)

Balik daripada aktiviti pagi, saya buat pula aktiviti selingan. Sebenarnya ada cadangan untuk sambung dengan kerja. Jadinya sebelum pergi ke site, saya menyinggah le sekejap. Kat mana yang disinggah???? Hahahahaha....saya singgah di 'Tropical Spice Garden'. Masuk kena bayar RM14 ye seorang.... Jalan-jalan sendiri tanpa guide. Kalau yang nak ada guide tu silalah bayar RM22. Tempatnya besarlah juga.... Mau 45minit juga jejalan dalam tu, rasanya kami jejalan sampai sejam lebih, explore segala tempat. Seronoknya jejalan ye...



Papan tanda di pintu masuk....



Air terjun yang tak terjun sangat....


Hahhh...sesuai dengan spice garden, segala spice dan alatan mengerjakan spice ada di sini....

Ececewahhh...meleretnya senyum....gembira ye..... (tak gembira pun sebenarnya, sedang menyabarkan hati, memfokuskan kepada matlamat hidup sebenarnya pada hari tersebut....). Alhamdulillah ya....Allah masih beri saya kekuatan untuk menempuh hari tersebut dengan penuh kesabaran, dengan penuh ketenangan walaupun fikiran tengah serabut, hati tengah hancur. Alhamdulillah..... saya masih mampu menangani segalanya dengan tenang, dengan rasional dan dengan matang agaknya.

*tapi memang saya agak kehairanan pada hari kejadian, telefon saya sunyi sepi.... Tak ada SMS, tiada panggilan. Sah! Saya telah dilupakan. Sesampai sahaja saya di rumah pada jam 7.15 malam, saya cuba membuat panggilan kepada bonda, baru perasan tak boleh call out. Off dan on semula.....hahhhh....berduyun-duyun SMS masuk. Rupanya SMS malam semalam pun dah tak masuk. Maaf ya.... Bukan niat nak off HP tapi HP itu off walau pun zahirnya nampak on je....huhuhuhu. HP pun dah macam tuannya. Nampak luar macam okay je...rupa dalam dah mengong....:(

2 comments:

  1. belilah tepon baru oiii~~

    pani

    ReplyDelete
  2. ....hehehehe....

    pulusnya ngak ada.....mau disimpan, buat belanja ke oklen...kehkehkeh

    ReplyDelete