Followers

Thursday, March 17, 2011

Sebuah puisi tentang satu rasa...

Dalam jaga..
Aku pernah bermimpi,
Melihat bulan malam bersanding dengan awan putih,
Dan pari-pari bintang mengiringi...
Bawa cahaya ke seluruh alam...
Bahagia...kerana aku ada kamu....

Bila mimpi kemudian jadi gelap,
Awan putih kian jelaga,
Cahaya.....aku cari cahaya,
Aku perlu cahaya untuk tunjukkan aku jalannya..
Dari langit gelap turun titis-titis,
Dan airmataku kian melaju,
Laju dan laju dalam hati....
Sampai hati kamu....
Satu hari nanti kamu akan mengerti rasaku,
Bila rasa ini menjadi rasa kamu....

Di kala saya menulis puisi ini, saya mula mengerti segala-galanya. Kenapa, mengapa, siapa, apa... segalanya terjawab kini. Apa rasa bila sebuah kepercayaan itu dikhianati secara total???? Selama ini saya biarkan sebuah persoalan itu terjuntai-juntai tanpa arah, kerana sungguh saya tidak mengerti mengapa. Tapi, kini saya cukup mengerti, cukup memahami....dan sesungguhnya saya benar-benar merasakan diri dikhianati. Ya Allah, berikanlah hambamu ini kekuatan untuk menghadapi apa jua ujianmu....:'(

Sesungguhnya jika dapat aku undurkan masa...
Aku pasti bunuh kamu...
Sebelum kamu bunuh aku dan seluruh hidup aku.....
Sungguh.....

No comments:

Post a Comment