Followers

Sunday, March 20, 2011

Haishhh..berbintang-bintang

Lagi entry pasal zodiak-zodiak gitu.... Kali ini pasal wanita API!!! Hehehehe...kononnya wanita yang lahir berbintang Aries ini terkategori dalam unsur api. Saya lahir bulan Mac dan berbintang Aries si kambing gurun, makanya unsur saya ni api lah. Review daripada internet jap pasal wanita yang berunsurkan api ni, meh kita baca:

*Dilahirkan sebagai pemimpin
*Mempunyai kekuatan diri dan biasanya enggan menerima pendapat orang lain walaupun ianya benar.
*Seorang yang artistik dan sukar dijangka, tetapi biasanya romantis dan tidak pemalu.
*Mempunyai personaliti suka menguasai dan mendominasi tetapi boleh mengimbangi sifat-sifat ini dengan sikap yang pemurah, mesra dan menunjukkan sifat yang mendalam terhadap sesuatu yang disukainya.
*Suka berterus terang dan tidak berselindung menyebabkan orang yang dikasihi mersa sedih dan terhiris.
*Jujur dan mahu hubungan peribadi berjalan dengan lancar.
*Wanita api harus diberikan ruang yang cukup luas untuk menjadikan perhubungan itu terus berkesan.
*Tidak keberatan untuk beralih arah jika berasa tertekan.


Hehehehe... yang memula tu lagi dah tak tahan bangat tu. Dilahirkan sebagai pemimpin?? Setahu saya, setakat ini masih kurang sifat kepimpinan tu, atau pun saya sendiri tidak menggilap, tak pastilah pula. Dah tu...meh tengok sini plak....:

Aries - Domba Jantan
(21 Maret – 19 April)
Agresif, Energik, Impulsif, Berjiwa Pemimpin, Tidak Sabaran, Egois, Cepat Emosi
Aries adalah simbol sebuah permulaan baru. Orang Aries menjadi pemimpin zodiak-zodiak lainnya, agresif dan penuh kreativitas yang memungkinkan mereka untuk berinisiatif dalam mengadakan perubahan. Selayaknya domba jantan, mereka selalu bertindak cepat tanpa berpikir panjang terlebih dahulu. Mereka lebih senang mencari penghargaan daripada kekayaan dan biasanya lebih suka berbicara terus terang daripada berbasa-basi untuk mendapatkan apa yang diinginkannya. Kebanyakan dari mereka sukses berkat sikap mereka yang pantang menyerah. Aries merupakan orang yang penuh energi, pandai beradaptasi dan cepat belajar. Mereka memiliki banyak ide-ide cemerlang dan berambisis tinggi. Keras kepala, antusisas dan penuh orientasi. Bila mereka ingin sesuatu, tidak ada yang dapat menghalanginya. Mereka siap mengambil tindakan tanpa memikirkan resiko yang dapat mencelakakan diri mereka sendiri. Aries bukan seorang pengikut yang baik. Mereka memiliki semua kemampuan yang dibutuhkan untuk menjadi pemimpin yang baik, namun sikapnya yang suka memerintah membuat orang menjauhi dirinya.

Asmara para Aries: Hal ini terlihat jelas apabila para Aries sedang jatuh cinta. Mereka akan mengejar apa yang mereka inginkan sampai dapat. Apabila ini terjadi pada kalian, berhati-hatilah. Aries tidak pernah mau menerima jawaban tidak. Sayangnya, jika kamu tidak bisa mengikuti jalan hidupnya, mereka akan meninggalkanmu dan berpindah ke lain hati.


Domba jantan??? Hapa tu??? Ngak ngerti sih... Pastu tengok sini plak...:

Aries
Dengan bentuk muka yang panjang dan langsing , bibir tipis , tulang pipi yan tinggi serta alis yang agak melengkung keatas , sosok gadis Aries akan memberikan kamu banyak pertanyaan atas karakter yang dimiliki mereka. Walaupun begitu, mereka memiliki suatu kelebihan dibandingkan dengan gadis berzodiak lainnya : kemampuan menyelesaikan permasalahan dengan baik.

Karakter Positif : Gadis Aries ini kerap kali mampu mendorong dirinya untuk mencapai tujuan hidupnya yang harus indah sesuai dengan keinginannya . Jadi mereka telah menyiapkan segala sesuatunya dengan baik terutama untuk masa depan mereka . Mereka juga selalu memperjuangkan imajinasi yang indah karena kegagalan bukanlah suatu hasil yang diinginkannya. Selain itu gadis Aries juga mempunyai sifat artistik , realistik dan romantik.

Para gadis Aries juga sangat berhati-hati dalam memilih pasangannya karena mereka tidak percaya dengan cinta instan atau cinta konvensional. Mereka lebih percaya dengan cinta yang haruslah berakhir dengan pernikahan karena mereka membutuhkan sense of security ( rasa keamanan ) yang tinggi dari suatu hubungan. Ia tidak akan menunjukkan ambisi dirinya tapi gadis Aries akan berusaha memperoleh tempat yang terbaik walaupun seringkali cukup bangga pula dengan prestasi yang diraihnya pada saat ini.


Gadis Aries suka bekerja keras dan akan banyak bergerak dibidang amal atau pelayanan. Jadi jika kamu tidak dapat memberikan perhatian dan rasa sayang yang besar maka kamu tidak akan dapat tempat di hatinya. Mereka dapat menyibukkan dirinya dengan banyak kegiatan sehingga kadangkala mereka lupa akan orang-orang disekitarnya.

Karakter Negatif : pada dasarnya gadis Aries adalah gadis yang sombong. Mereka akan berusaha kelihatan "cool" dan tampak percaya diri walaupun kenyataanya tidak. Selain itu walaupun mereka adalah tipe orang-orang yang mempunyai emosi campur aduk tapi apabila mereka sedang bete ataupun kesal pada kamu , kamu dapat melihatnya dengan jelas dan mereka akan tetap bete sampai tempo waktu yang cukup lama..

Wanita Aries adalah tipe orang yang keras kepala tapi mereka masih ingin mendengar orang lain. Apabila mereka memilih kamu sebagai pasangannya , maka mereka akan menuntut kamu untuk dapat berbangga atas dirinya dan pencapaiannya. Mereka juga memiliki cara tersendiri untuk memenangkan perhatian kamu walaupun terkadang tidak dapat kamu terima dengan akal sehat.


Hmmppfff...sombong plak??? Tapi agaknya ye...egois...hmmm...tak okay, tapi pastikan nampak cool dan okay...hehehehehe.

Pastu terbaca juga pasal ni:

1. Lelaki Aquarius
Kebaikan
Pencantuman minda yang menarik akan berlaku dengan jejaka Aquarius. Semangatnya begitu kuat dan bebas, mempunyai hati yang agak budiman, semangat positif dalam hidup. Sifat kelakar yang memang tak dapat diduga dan perwatakan individu yang agak terpuji. Kehidupan bersama lelaki Aquarius tidak pernah menjadi bosan atau statik. Bersama si dia, anda akan terus maju degan impian dan harapan anda berdua ke fasa seterusnya dalam hidup tanpa mahu menoleh ke belakang lagi.

2. Keburukan
Anda akan jarang berjumpa dengannya, mereka perlukan ruang dan kebebasan seperti seorang manusia perlukan udara untuk bernafas. Orang sebegini susah perhubungan dan kadangkala sikapnya macam tunggul kayu membuatkan anda pening. Komennya yang tak pernah berselingdung dan straight to the point pun kadangkala amat menyakitkan hati bila didengari.


Pastu ni lagi:

Aquarius oh AquariuS

  • Tubuhnya agak tinggi, dan kurus , tangan dan kakinya besar , bahunya lebar .Mungkin rambutnya nipis .pakaiannya agak luar biasa.Dia adalah lelaki yang pandai bercakap dan suka kepada cakap-cakap intelek .Dia agak kurang romantik .Dia sukar jatuh cinta kerana dia tidak mahu kecewa .Dia suka persahabatan yang sekejap berbanding hubungan yang panjang .Lelaki ini suka ketawa dan mempunyai perkara-perkara yang menarik untuk dilakukan , tetapi dia boleh jadi pendiam pada suatu masa dan agak mengecewakan kekasihnya .Dia mungkin lambat berkahwin kerana tidak suka terikat

  • Dari segi seksual dia lebih mementingankan seks dari kasih sayang , dan dia lebih suka kepada ramai pasangan . Walaupun begitu , dia pandai menyembunyikan rahsianya itu bagi menjaga hati kekasihnya Sebagai lelaki , dia disukai oleh teman wanitanya kerana dia agak berbeza dan menarik , tetapi dia adalah mengecewakan dari segi membuat komitmen .

Bukanlah nak percaya pun segala ramalan-ramalan ni semua. Tapi adakalanya macam kena-kena je kan....

*ini semua yang saya baca dari web-web dan blog orang. Saje je tempek semula kat sini...:)

2 comments:

  1. wah..best baca, ada tak pisces nye..nak tau gak hehe..before lupa, happy upcoming besday!!adik sy besday end of this march..

    ReplyDelete
  2. hehehehe...tq....
    maaf lorrr..tak buat pencarian pula tentang si pieces...mungkin nanti...:)

    ReplyDelete