Followers

Saturday, October 23, 2010

Hari Sabtu Saya....

Okay, semalam hari bersama keluarga. Hmmmm...macam bunyi 'Hari Bersama Pelanggan' pula. Tak ada apalah yang menarik sangat yang dibuat bersama. Seboleh-bolehnya cubalah nak elakkan nak buat aktiviti yang meletihkan budak yang baru baik demam tu. Tgk budak baru baik demam ni, rambut dah pendek ya...sebab masa demam tu kesian pula rasanya, panas, rimas, jadi potong bagi pendek, memudahkan pengudaraan..hehehehe


Paginya selepas selesaikan sedikit urusan sendiri, saya sempat singgah di KAMDAR. Ada fabrik yang saya carikkan untuk projek yang akan datang. Dalam pada tu, si budak yang baru baik demam tu ternampak la fabrik yang berlongkok kat dalam kotak SALE tu. Ada yang RM3/m, ada yang RM10/m. Beria dia nakkan fabrik kain renda nih. Harganya RM10/m dan tak sampai 1m pun. 0.8m je kot...nak buat kebaya katanya. Aiikk???? Anak dara saya dah pandai nak berkebaya pula??? Isk3....ikut gen sapalah yang suka melaram nih???


Tgh hari panas sangat, kat rumah tido dan buat sikit aktiviti bersama Cik Nina. Petangnya bawa Tok Timah shopping ikan untuk stok seminggu di Pulau Betong. Di sini, ikan memang segar dari laut. Selain dari ikan yang dinaikkan di jeti yang berhampiran, ada juga dijual ikan yang dinaikkan di jeti-jeti lain di sekitar Pulau Pinang. Berkenan pula saya tgk sotong tu dan beli 2 ekor, RM13.50....murah ke??? Murah le tu. Ikan cencaru sekati RM4.80? Murah ke? Murah le tu...hehehehe. Meh kita shopping ikan di sini.....


Malamnya bawa budak baru baik demam tu makan satay di Ah Basri. Sekali cuba cari juga laman web dia. Tak ada la... Layan je la 2,3 gambar yang sempat saya snap ni. Satay dia okay juga la, ala-ala macam satay kajang tetapi yang menariknya, macam-macam satay ada, udang, sotong, perut, rusa, arnab, kambing selain dari ayam dan daging yang biasa. Nasi set pun ada. Taklah mahal sangat, Satay Udang tu, secucuk RM3 je ye....


Besar sataynya, Nuriel makan 3 cucuk je...yang lainnya, mama, tok dan atok yang kena habiskan. Nasi himpit suka pula si budak comot ni, habis la sepinggan yang dikongsi ngan atoknya.


Ni kedainya, dulu di Sungai Ara, sekarang dah berpindah ke The Piazza, Bayan Baru. Besar dan selesa. Parking pun mudah.


Okay, apa pula ni? Cucuk sanggul? Hmm....seperti yang saya bagitahu sebelum ini, Tok saya baru sahaja meninggal dunia bulan lepas. Dalam banyak-banyak benda yang ditinggalkan oleh arwah, yang ini saja saya minta abah ambilkan untuk saya sebagai kenagan Tok. Hmmm....cucuk sanggul dan sehelai baju kebaya lama Tok. Entah kenapa saya berkenan benar dengan yang ini. Dan satu lagi keronsang. Entah la, kekadang barang lama macam ni saya suka simpan, macam ada nostalgia. Nanti saya selongkar album mama, tgk ada tak gambar Tok dengan kebaya lamanya tu...

Tapi cucuk sanggul tu saya tak reti guna la....dulu masa kecik-kecik, selalu tgk tok bersiap, dengan rambut palsu dililit-lilit, then letak sepit yang kecik dulu, baru cucuk sanggul ni. Lepas tu selitkan bunga melur, tempek bedak sejuk atau pun sapu bedak dalam bekas kuning yang ada gambar nyonya tu...pakai selendang. Hmmm.....masih terbau-bau je wangi bunga melur tu.....:)

Jika pada hari ini saya pakai fesyen yang sama, apa agaknya pandangan org kat saya kan??? hehehehe....

No comments:

Post a Comment