Followers

Monday, October 25, 2010

Out Of Topic- Bangkit dari situasi yang buruk!Bina momentum bahagia dalam diri....



Dalam hati saya ni memanglah terkilan rasa, sedih, hilang semangat dan mungkin rasa penyakit 'M' mula melanda. Bila kita dalam situasi yang kurang baik selalunya kita akan mula menjemput lebih banyak kekecewaan dalam hidup seharian. Aura negatif yang terwujud dalam diri ketika situasi yang tidak baik itu akan mewujudkan perlakuan negatif sehingga adakalanya menyebabkan orang sekeliling mula menjauhi, memunculkan penyakit-penyakit yang bersifat negatif juga, terutamanya penyakit 'M' inilah.

Untuk perhatian semua, suasana negatif tu adakalanya sudah benar-benar sebati dengan hidup saya. Memanglah adakalanya saya memerlukan peralatan bantuan untuk menyahcaskan semua cas-cas negatif tersebut. Tetapi adakalanya saya akan menangani sendiri situasi ini. Alhamdulillah, setakat hari ini saya masih mampu mengawal keadaan.

Apa yang perlu saya lakukan untuk memecahkan kitaran negatif yang mula bersarang dalam diri??? Saya akan buat sesuatu yang menggembirakan. Hmm...contohnya, mungkin saya akan pergi menikmati sepotong Chocolate Indulgence bersama cappuccino, atau mungkin berenang-renang ke tepian di dalam swimming pool, atau membuat rawatan urutan dan lulur di spa...:)

Insyaallah....saya selalunya akan bangkit semula dari situasi buruk. Biar seburuk mana, saya tetap akan bangkit, cuma akan mengambil masa sedikit. Tuhan tidak akan menduga sesuatu yang melebihi kemampuan kitakan? Itulah pegangan saya. Untuk membina momentum gembira dalam hidup, saya akan mulakan dengan sepasang kasut baru untuk saya, esok...??? Yeah....esok....hehehehehe.....

*cisss....baca tajuk, macam rencana. Rupa isinya hampeh saja......layan je la kan...:)

3 comments:

  1. Rosh:TQ
    Nyna:sila keluarkan duit dari poket anda dan belikan di mana2 shopping complex berdekatan. Jika anda ke Penang nanti, jom kita sama2 pi shopping naaaaa....:)

    ReplyDelete